فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی از به کارگیری بیش از ۲ هزار نیروی پلیس در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سردار فرشید فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برای برقراری امنیت مسافرین در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۲ هزار نیرو در محور‌های مواصلاتی به صورت گشت‌های محسوس و نامحسوس در حالت آماده باش هستند.

او افزود: پارسال بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تصادف جاده‌ای و درون شهری در استان داشته ایم که نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.

سردار فرشید عنوان کرد: پارسال در تصادفات درون جاده‌ای ۱۸۸ نفر و در تصادفات درون شهری ۲۸ نفر از هم استانی‌ها را از دست دادیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در سفر‌های نوروزی اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی ۵ هم استانی را در تصادفات از دست داده ایم.

او بیان کرد: ۵۲ درصد از تصادفاتی که منجر به فوت می‌شود بر اثر واژگونی، خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه راننده به جلو است.


بیشتر بخوانید


سردار فرشید ادامه داد: پارسال ۴۰۷ هزار و ۳۴۱ تماس با ۱۱۰ داشته ایم که از این تعداد ۵۱۳ تماس عملیاتی شده است و همچنین تماس‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: پارسال بیش از ۱۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده که از این تعداد ۲۸ درصد مربوط به تقدیر و تشکر، ۱۵ درصد مربوط به انتقاد از نحوه عملکرد نیروی انتظامی و ۵ درصد مربوط به پیشنهادات بوده است.

او با اشاره به این که پارسال سرقت‌های خرد افزایش داشته است ادامه داد: مأموران نیروی انتظامی موفق شدند ۷۵ درصد از سرقت‌ها را کشف کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.