سریال تکراری کمبود مرغ در خراسان جنوبی گویا پایانی ندارد و در این ایام تعطیلی نوروز، مردم هنگام مراجعه به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با در‌های بسته مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ۴ روزی هست که مرغ گرم از کشتارگاه‌ها به دست فروشنده‌ها و مردم نرسیده است و مردم برای خرید حتی یک قطعه مرغ، آواره این خیابان و آن خیابان شده اند.

خیرِ سرمان خراسان جنوبی قطب تولید مرغ در شرق کشور است و پر کشیدن یکباره مرغ و تعطیلی کشتارگاه‌ها جای سؤال دارد مگر اینکه در این اوضاع کرونا مرغ‌ها هم یادشان آمده تعطیلات نوروزی شروع شده و باید در خانه بمانند!

امروز به هر مرغ فروشی در شهر بیرجند که سر زدیم قفسه‌ها خالی و مغازه‌ها بسته بود.

با چند نفر از شهروندان هم که همکلام شدیم از اوضاع آشفته نبود مرغ گفتند و اینکه این است تدبیر مسئولان تنظیم بازار برای تأمین اقلام اساسی نوروز!

یکی از شهروندان بیرجندی که گویا نای راه رفتن ندارد به خبرنگار ما می‌گوید: دو روز است که در به در دنبال خرید یک عدد مرغ هستم، اما به هر جا مراجعه می‌کنم یا بسته اند و یا فقط آلایش مرغ دارند.

یکی دیگر از شهروندان که از مهرشهر خود را به ۱۵ کیلومتر آن طرف‌تر در انتهای خیابان غفاری رسانده هم می‌گوید:از صبح تمام مغازه‌های شهر را گشته ام، اما از مرغ خبری نیست؛ چه شد وعده مسئولان که مردم خیالشان برای تأمین مرغ راحت باشد.

او این ادعا را هم مطرح و بیان می‌کند: مسئولان نظارتی به جای دادن وعده و حرف، جلوی خروج مرغ از استان را بگیرند و فکری هم به حال مردم بکنند که در این روز‌های تعطیلی چه کنند.

مرغ فقط یخ زده ، آن هم ران و سینه

پس از دو ساعت جستجو برای پیدا کردن مرغ، سرانجام گذرمان به یک مرغ فروشی در خیابان سجاد شهر بیرجند افتاد که آن هم نه مرغ گرم بلکه مقدار محدودی ران و سینه یخ زده برای فروش داشت.

این فروشنده با بیان اینکه دو کشتارگاه اصلی بیرجند ۴ روز است که مرغی را کشتار نمی‌کنند اضافه می‌کند: مرغداری‌ها در جواب می‌گویند مردم قبل ازعید، مرغ گرم را به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز خریده اند و کشتار در شرایط کنونی توجیهی ندارد!

مرغ گرم از فردا آماده توزیع

مردم نگران کمبود مرغ در استان نباشند؛ این گفته مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی است که در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان نداریم و از امشب کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.
بیکس افزود: آمادگی داریم علاوه بر تأمین نیاز استان، مرغ مازاد بر نیاز را به سایر استان‌ها هم ارسال کنیم و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: گرانی مرغ ، بازار مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا که باید به تدبیر مسئولان احسنت گفت.... چرا جلوی خروج مرغ از استان رو نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
امروز با هزار بدبختنی تونستم یه مرغ فروشی رو پیدا کنم که فقط مرغ منجمد داشت...از مجبوری خریدمش اونهم بالاتر از قیمت مرغ گرم
آخرین اخبار