مدیر کل بنیاد مسکن استانی گفت: تمامی واحدهای خسارت دیده سی سخت تا تیرماه امسال به اتمام می رسد.

جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استانی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق ارزیابی های انجام شده ۴ هزار ۱۰۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله سی سخت در ۲۹ بهمن ماه دچار خسارت های تعمیراتی و تخریبی شده است، گفت: از این تعداد ۲ هزار ۹۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت تعمیراتی شده اند.

او ادامه داد: میزان واحدهایی که خسارت ۱۰۰ درصدی   دیده اند ۱۲۰۰ واحد است که امیدواریم با همت خود مردم این منطقه بتوانیم این واحدها را احداث کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی تعمیرات  ۶۵۸  واحد مسکونی   آغاز شده است، گفت:  ۱۰۰ واحد مسکونی هم در مرحله پی کنی قرار دارند و ۵۰ واحد مسکونی هم در مرحله فوندانسیون قرار دارد.

جنتی با بیان اینکه تمامی مبالغ بلاعوض به متقاضیان واریز شده است گفت: قسط اول تسهیلات تعمیراتی  به متقاضیان  واریز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان توضیح داد: ۵۰۰  متقاضی تاکنون به بانک‌های عامل مراجعه و عقد قرارداد کرده اند و ۲۰۰ واحد مسکونی هم جواز ساخت  و پرداخت تسهیلات آنها صادر شده است.

جنتی توضیح داد: ۱۸۵ میلیون تسهیلات برای واحدهای شهری و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض برای واحدهای مسکونی در روستاها در نظر گرفته شده است.

او تاکید کرد: طبق برنامه زمانبندی که برای این واحدها در نظر گرفته شده است تا تیرماه ساخت واحدهای احداثی به اتمام می رسد و واحدهای تعمیراتی نیز تا پایان فروردین به اتمام می رسد.

او با اشاره به بازدید امروز جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از منطقه زلزله زده سی سخت گفت: معاون اول رئیس جمهور امروز اعلام کرد که  من از طرف دولت به مردم سی‌سخت و روستاهای اطراف اعلام می‌کنم دولت یک لحظه مردم عزیزی که در زلزله خسارت دیدند را تا کامل شدن زندگی و خانه‌هایشان تنها نخواهد گذاشت.

او  بیان کرد: در هر مرحله‌ای دولت در کنار مردم است هر وقت نیاز به اصلاح مصوبه و اقدام جدیدی بود حتما آن کار انجام می‌شود و امروز این بررسی‌ها کمک می‌کند که ما به پیشرفت کار سرعت دهیم.

وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از پتانسیل و ظرفیت است و شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه استان وجود دارد چند وقت پیش با مسئولان استان در همین خصوص جلسه‌ای داشتم آنجا مسائل بررسی شد امروز هم نشست اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت و در خصوص مسائل توسعه استان بحث می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار