نمکی گفت: همکاران ما نگران افزایش موارد ابتلا به کرونای جهش‌یافته در پی افزایش سفر‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم ارتباط نوروزی رییس جمهور با مراکز درمانی و مرکز EOC سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد: امسال  اورژانس کشور طرح سلامت نوروزی خوبی ارائه داده است و حدود  ۶۰۰ هزار نفر از نیرو‌های بهداشتی در خدمت مردم هستند.

او ادامه داد: از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۸۲۲ هزار نفر به ما مراجعه کرده اند که  ۱۹ هزار و۶۰۶ مورد جراحی در اورژانس کشور انجام شده است. یکی از نقصان‌های ما نبود تکنسین‌های اورژانس خانم بود که با تربیت این مجموعه تعداد قابل توجهی از خانم‌ها به این مجموعه اضافه شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همکاران ما نگران افزایش موارد ابتلا به کرونای جهش‌یافته در پی افزایش سفر‌ها هستند. در شب گذشته از یکی از استان‌ها ۴۹ نمونه تست کرونا دریافت کردم که متأسفانه ۲۹ مورد آن نمونه جهش یافته کرونا بود که این موضوع ایجاب می‌کند هموطنان از سفر پرهیز کنند.

نمکی گفت: ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ مورد جراحی غیر اورژانسی و الکتیو، همکاران ما در اورژانس انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: اورژانس ما در حال حاضر ۴۸ بالگرد و ۱۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس دارد و همچنین سه هزار و ۳۰۰ پایگاه ثابت و حدود سه هزار پایگاه سیار دارد. این سومین نوروز است که همکاران ما در کنار خانواده‌هایشان نیستند. نیرو‌های اورژانس در دو سال قبل به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین چه در داخل کشور و چه در عراق خدمات ارائه دادند.

تولید اتوبوس آمبولانس در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: برای اولین بار توانستیم در کشور علی‌رغم تمام تحریم‌ها، اتوبوس آمبولانس را که پیش از این وارد می‌کردیم، تولید کنیم. یکی از نقد‌های اورژانس ما نبود تکنسین‌های اورژانس خانم بود که با تقویت این مجموعه تعداد قابل توجهی خانم به این مجموعه اضافه شدند تا بانوان بتوانند در شرایط اورژانسی خدماتی را از سوی تکنسین‌های خانم بگیرند.

او ادامه داد: ۲۳۲ هزار بازدید از شرایط بهداشتی محیطی انجام شده است و همچنین طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج آماده به خدمت است.

نمکی تاکید کرد: ضمن آماده باش تمام اورژانس برای کرونا، همکاران ما برای دیگر موارد غیر کرونایی هم آماده‌اند. در اورژانس کشور طرحی به نام طرح ۲۴۷ برای سکته قلبی و طرح ۷۲۴ برای سکته مغزی اعلام شده است که در همین چند روز گذشته، چند صد نفر از هموطنان با تماس با این شماره‌ها، توانستند از این عارضه جان سالم به در ببرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
قرار بود کاری کنی کارستون کجا رفت اگه نگران بودی که دست به کار می‌شدین بامردم رو راست نیستیت مردمدهم رعایت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
شما الان خوشحال هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
شماها اگه نگران افزایش ابتلا و زحمت کادر درمانتونید،عین ورودی همه شهرارو میبستین.
پس وقتی بیخیالیدو هی میگید ما گفتیم نرید سفر ما گفتیم اینجوری رعایت کنید و فلان و بسال پس از مردم توقع نداشته باشید که قضیه رو جدی بگیرن. وقتی بیخیال نشستید فقط دستور بدون اجرا صادر میکنید وضع بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
آقای وزیر فقط بلده بگه بنده نگرانم
لطفا مسئولیت خودتون رو صحیح انجام بدید و اگر توانایی ندارید صندلی ریاست رو به افراد متخصص و کار بلد بدید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
اقای نمکی لطفا امار فوتی های روزانه سکته مغزی و قلبی را نیز اعلام فرمایید که چندین برابر ویروس کروناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
خب جلو سفرا رو بگيريد
شما مصداق كامل مسول بي كفايت هستيد
اينطور كه ميگيد ما گفتيم شما گوش نداديد نقصير خودتان هست
هميشه مردم مقصرن و صد البته انتخاب افراد نالايقي مثل شما مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
مسخره کردین ملت رو...موش آزمایشگاهیتون شدیم...از یک طرف میگین افزایش داریم...من کنار پلیس راه کار میکنم...همه با هر پلاکی دارن میان تو اصفهان‌.....کی از شر این ویروس و شما خلاص بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
تو چند دهه گذشته مسولان کشور انقدر ابراز نگرانی میکنند یه موقع افسردگی نگیرن ....خوب برید واکسن تهیه کنید بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
محاله اینهاواکسن تهیه کنند ازینطرف میگن حرامه ازونطرف باواسطه گری واردمیکنند برافقط خودشون امارواردات واکسن مشخصه چقدره
آخرین اخبار