ثبت بیش از ۸۵۰ هزار تردد در جاده‌های خراسان جنوبی در یک هفته گذشته، نشان از افزایش سفر‌های نوروزی و بی توجهی برخی مردم به هشدار‌های نوروزی کرونا دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نوروز در کنار دید و بازدیدهایش همیشه یاد آور سفر و گردشگری است، اما نوروز ۱۴۰۰ دومین نوروزی است که همه گیری کرونا لذت تفریح و ایران گردی را از مردم گرفته و سفر‌ها را مختل کرده است.

دوربین‌های نظارت جاده راهداری خراسان جنوبی حکایت از افزایش تردد خودرو‌ها در محور‌های جاده‌ای استان دارد، به گفته مسئولان راهداری از یک هفته گذشته تاکنون تردد در این محور‌ها ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به یکی از ورودی‌های شهر بیرجند در کنار پلیس راه رفتیم و با مسافرانی هم صحبت شدیم که از استان‌های مختلف کشور راهی خراسان جنوبی شده بودند.

با این اوضاعی که مسئولان گفته بودند مردم از سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند، اما باز هم شاهد ورود مسافرانی از شهر‌های مختلف به بیرجند بودیم.

از یکی از مسافران که ساکن گرگان بود پرسیدم آیا ضرورتی برای آمدن داشتید؟ جواب داد: خواهرم فوت کرده و مجبور بودم برای شرکت در مراسم تشییع و ترحیم به بیرجند بیایم!

مسافر دیگری که اهل مشهد است هم به خبرنگار ما می‌گوید: یک سال است که به بیرجند نیامده ام و دلم برای پدر و مادرم تنگ شده است؛ دلم دیگر طاقت نیاورد و به اتفاق خانواده راهی سفر شدیم.

جدا از ورود مسافران غیر بومی به بیرجند، برخی از مردم هم قصد خروج از شهر و رفتن به مناطق اطراف و روستا‌ها را داشتند که پلیس هم مانع رفتن آن‌ها نمی‌شد.

یکی از شهروندان بیرجندی که در حال خروج از شهر و رفتن به روستا بود در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: برای دیدن پدر و مادر و کار کشاورزی به روستا می‌رویم و تلاش می‌کنیم خودم و خانواده ام تمام نکات بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنیم.

جاده‌ها باز و وسوسه انگیز/ فعلاَ قید سفر را بزنید

طرح نوروزی پلیس یک هفته‌ای می‌شود در جاده‌های خراسان جنوبی آغاز شده و در این مدت جاده‌ها زیر ذره بین پلیس و دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مردم می‌خواهد از رفتن به سفر‌های نوروزی خود داری کنند و مسافرت‌ها را به ایام پس از کرونا موکول کنند.

سرهنگ توفیقی نیا بیان می‌کند: تمامی محور‌های جاده‌ای استان باز و تردد در آن‌ها روان است؛ اما همین وضعیت، واژگونی خودرو‌ها و تصادفات منجر به فوت را افزایش داده است.

با وجود تأکید مسئولان ستاد ملی مدیریت کرونا، مشاهدات میدانی خبرنگارما نشان از افزایش مسافرت‌های غیر ضرور و ورود مسافران به استان دارد؛ چند روزی هم هست که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، نسبت به خطر سفر‌های غیر ضرور و دورهمی‌های نوروزی هشدار می‌دهند.

به گفته مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، از هفته سوم فروردین ماه نتایج خطرناک سفر‌ها و دید و بازدیدها، خود را در افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان‌ها نشان خواهد داد.

و، اما نکته پایانی؛ تجربه تلخ یک سال گذشته می‌گوید کرونا قربانیانش را از رهگذر همین مسافرت‌ها و دورهمی‌های خطرناک انتخاب می‌کند، مراقب باشیم با سهل انگاری‌ها و عادی پنداری‌ها به استقبال مرگ نرویم، پیک چهارم و خطرناک کرونا در کمین ماست!

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
باید اجبار کنن مردمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
مگه پلیس تو جاده ها نیست؟ چرا جلوی ورود خودروها رو نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
ای بابا چه آدمای بی فکری پیدا میشه. والا بخدا ما هم میتونیم بریم مسافرت ولی یه ساله نرفتیم. کادر درمان چه گناهی کردن که تاوان بی فکری و خوش گذرونی ما رو بدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
نمیشد دوستمون دیدار با پدر و مادرش رو با واتساپ انجام بده...به خدا خسته شدیم از بس رعایت کردیم اونوقت عده ای بی تفاوت اوضاع رو دارن بدتر می کنند. به فکر سلامتی خودتون نیستین لااقل بزرگترها رو درگیر بیماری نکنین