معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیات دولت واردات کالا‌های اساسی و میوه‌های گرمسیری، بوسیله تعاونی‌های مرزنشینان و پیله‌وران سیستان و بلوچستان را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از فرصت ویژه مصوبه دولت برای واردات بوسیله پیله‌وران و تعاونی‌های مرزنشین استان می‌تواند سبب توسعه اقتصادی منطقه و تحول در معیشت مرزنشینان شود و این مهم همواره مورد تاکید مسوولان استان است.

ماندانا زنگنه افزود: بر اساس پیگیری‌های تیم اقتصادی سیستان و بلوچستان هیات دولت واردات کالا‌های اساسی و میوه‌های گرمسیری از جمله نارنگی، چای، دانه‌های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده‌های دامی، دام زنده و گوشت گاو و گوساله بوسیله تعاونی‌های مرزنشینان و پیله‌وران را تصویب کرد.

او افزود: این واردات بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP و خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده انجام خواهد شد.

زنگنه افزود: این مصوبه فرصتی ویژه و خاص برای سیستان و بلوچستان و مردم مرزنشین است و استفاده از این فرصت می‌تواند در مبادلات مرزی و بالا بردن تراز تجاری استان بسیار موثر باشد.

او تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله‌وران که اقدام به درخواست ورود کالا یا صلح اظهارنامه‌های صادراتی و ثبت آماری کنند کارت‌های آنان برای واردات اقلام مصوبه مذکور تا پایان سال۱۴۰۰ به صورت خودکار تمدید می‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه کارت‌های پیله‌وران نیز به مدت چهار ماه تمدید می‌شود تصریح کرد: آن‌هایی که دارای تعهدات ارزی هستند نیز با اخذ تعهد محضری مبنی بر پرداخت ۳۰درصد این تعهدات برای واردات به مدت چهار ماه تمدید و بعد از این مدت در صورت انجام ۳۰درصد تعهدات برای واردات کارت آن‌ها تمدید و در غیر این صورت باطل خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین در این مصوبه هیات دولت بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی ۲۰درصد برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار