معاون گردشگری میراث‌فرهنگی کردستان از فعالیت و بکارگیری ۳۰ راهنمای ایرانگردی و جهانگردی درآثار تاریخی و قابل بازدیدکردستان در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از فعالیت ۳۰ راهنمای گردشگری در موزه‌های کردستان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد راهنما علاوه بر راهنمایان شاغل و ثابت اداره کل میراث‌فرهنگی استان بوده که تمامی آن‌ها مسلط به یک یا دو زبان خارجی هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ارائه خدمات راهنمایی صحیح و اصولی به مسافران و گردشگران نوروزی را یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب و ماندگاری مسافران در استان عنوان کرد.

به گفته وطن‌دوست، راهنمایان مستقر در موزه‌ها و مراکز تاریخی استان علاوه بر مدرک تخصصی، دارای کارت راهنمایان نیز بوده و آماده ارائه خدمات راهنمایی به مسافران نوروزی هستند.

او به مشکلات این قشر توانمند و تاثیرگذار در صنعت گردشگری اشاره و عنوان کرد: این معاونت، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پیگیری و رفع مشکلات راهنمایان را در سال ۱۴۰۰ در دستور کار دارد.

وطن‌دوست با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط راهنمایان در ارائه خدمات راهنمایی به مسافران، گفت: پوشش و لباس محلی زیبا و کم نظیر راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی کردستان همواره مورد توجه گردشگران ورودی به استان بوده و امسال نیز بر رعایت این موضوع تاکید شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.