سرهنگ مهدیخانی گفت: از شهروندان گرامی خواستاریم در ایام تعطیلات نوروزی به جهت جلوگیری از سرقت منزل توصیه های پلیسی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ مظفر مهدیخانی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول، گفت: با توجه به قرارگرفتن در ایام تعطیلات نوروزی و عزیمت هموطنان به سفر‌های طولانی و همچنین حضور در تفرجگاه‌ها و خالی شدن منازل، از شهروندان خواستاریم برای پیشگیری از سرقت منزل توصیه‌های پلیسی زیر را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

۱-از بازگو نمودن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.

۲-شب‌ها هنگام استراحت در‌های ورودی ساختمان را قفل نمایید.

۳- از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.

۴- هنگام خروج از منزل تنها به قفل نمودن در خروجی اکتفا نکرده و کلیه در‌های داخلی ساختمان اعم از در پشت بام، اتاق ها، آشپزخانه، حیات خلوت وغیره را قفل نمایید.

۵-کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهید.

۶- حتی الامکان در‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز نمایید.

۷- شماره سریال یا مشخصات کامل اجناس و لوازم خانگی منزل خود از قبیل لوازم صوتی و تصویری، لوازم برقی و سایر لوازم با ارزش را در دفتری مخصوص ثبت نموده و برای اطمینان بیشتر از آن‌ها عکس تهیه شود.

۸- از قرار دادن نردبان، چهار پایه و نظیر آن‌ها در کنار دیوار‌ها خودداری نمایید.

۹- از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری کنید.

۱۰- در صورت عزیمت به سفر، بستگان و همسایگان مورد اطمینان را در جریان قرار دهید تا مراقب منزلتان باشند و به طور مرتب به آن سرکشی نمایند.

۱۱- در صورت خروج از منزل برای مدت طولانی، بهتر است به قسمت‌های مختلف ساختمان سرکشی کنید (به ویژه مالکین حیاط‌های ویلایی).

۱۲- برای نظافت آپارتمان‌ها و محوطه ساختمان از افراد مشکوک و ناشناس استفاده نکنید.

۱۳- اگر درب پارکینگ منزل شما دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکینگ، منتظر بمانید تا در کاملا بسته شود.

۱۴- هنگام مشاهده افراد مشکوک در اطراف منزل، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ و کلانتری محل اطلاع دهید.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: سرقت منزل ، وقوع سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانایی رمز امنیت
۱۶:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
این توصیه ها خیلی قدیمی هستند و فقط کافیه بدونید که سارقین که روح نیستند از دیوار عبور کنند، پس اگر به جای درب، حفاظ و قفلهای اسباب بازی که تحت عنوان متقلبانه ضد سرقت فروخته میشن و هر کلید ساز یا دزد تازه کاری میتونه باز یا تخریبش کنه فقط یک قفل ضد دیلم روی درب نصب باشه که بدون هیـــچ اما و اگری باز یا تخریب نشه و همچنین مقابل بالکن، نورگیر و پنجره ها هم حفاظ ضد دیلم نصب باشه که واقعا قابل تخریب با دیلم یا جک نباشه، نه تنها وقتی منزل نیستید سارقین نمیتونن وارد بشن بلکه وقتی در حال استراحت، خواب، تماشای تلویزیون یا حتی استحمام هستید نیز از شر سارقین خشن که مثل اجل معلق مقابل شما ظاهر میشوند در امان خواهید ماند، ضمن اینکه سیستم هوشمند ضد زورگیری قفل ضد دیلم نیز ناجی شما در مقابل سارقینی است که در لباس مامور پلیس، آب، برق، گاز، سرایدار، همسایه و پیک رستوران به بهانه های مختلف از جمله ابلاغ یک حکم یا امضای یک رسید مجبورتون میکنند درب را برای آنها باز کنید که به محض باز کردن درب، با لگد بیان داخل و با کتک و تهدید هرکاری دلشون بخواد بکنند، پس قفل ضد دیلم نصب کنید که حداقل داخل منزل امنیت داشته باشید