معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی از برطرف کردن مشکلات و ساماندهی میدان تره بار شهرداری اراک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محسن خیرمند سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به آخرین اقدامات در مورد میدان میوه و تره بار اراک اظهار داشت: هیئت امنایی را از میان خود افراد انتخاب کردیم و به دنبال آن هستیم که از طریق قانونی شهرداری را در آنجا دخیل کنیم و مسئولیت دهیم.

خیرمند افزود: از این موضوع هم در زمان شهردار قبلی و شهردار فعلی استقبال شد و کارهای حقوقی آن در حال انجام است و در پی آن هستیم که زودتر آن را عملیاتی کنیم.

او ادامه داد: وضعیت بهداشتی میدان میوه و تره بار نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و نظارت نیز در مقایسه با قبل بهبود یافته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: تا زمانی که شهرداری به عنوان یک متولی حقوق عامه نظارت صد درصدی روی میدان میوه و تره بار نداشته باشد نمی‌توان شاهد نتیجه چشم‌گیری بود.

 شبکه‌های توزیع ناکارآمد یکی از مشکلات مسائل اقتصادی ایران است و عدم استفاده از مبانی فنی و علمی تولید و تعداد زیاد واسطه‌ها بازار را دچار رنج کرده است و نتوانسته در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله توزیع محصولات کشاورزی به درستی گام بردارد. 

گران فروشی میوه و وضعیت بهداشتی اسفناک تنها بخش کوچکی از مشکلات میدان میوه و تره بار است و از همان زمان تاسیس میدان تره بار اراک با مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌ها، امکانات و رونق لازم روبه‌رو بود.

زباله یکی دیگر از اصلی‌ترین معضلات میادین میوه و تره بار است و اگر به درستی جمع‌آوری نشود زمینه مشکلات زیست محیطی و بوی نامطبوعی را در فصول گرم سال به دنبال دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.