اپل برای فروش آیفون بدون شارژر، ۲ میلیون دلار جریمه شد

حذف آداپتور شارژر آیفون ۱۲ از جعبه این گوشی‌ ها، با واکنش‌ های بسیاری همراه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل به دلیل نقض قانون مصرف کننده به دلیل کمبود شارژر در جعبه آیفون‌های جدید، در ایالت سائو پائولو برزیل با جریمه‌ای حدود ۲ میلیون دلاری رو به رو شد. آژانس حمایت از مصرف کننده سائوپائولو، پس از بررسی دقیق درباره تصمیم برای حذف آداپتور برق از جعبه‌ گوشی‌های آیفون، تصمیم به جریمه اپل گرفت.


بیشتر بخوانید


حذف آداپتور به بهانه کمک به محیط زیست

اپل با معرفی و عرضه آیفون ۱۲ آداپتور برق را از جعبه خارج کرد و گفت که با این کار انتشار کربن و استفاده از فلزات کمیاب خاکی کاهش می‌یابد. در ماه دسامبر، آژانس برزیلی به اپل اطلاع داد که فروش آیفون در این کشور بدون وجود شارژر در جعبه، نقض قانون مصرف کننده است. اپل در پاسخ به نگرانی‌های آژانس گفت که اکثر مشتریان از قبل آداپتور‌های یدکی دارند و وجود آداپتور دیگری در جعبه نیاز نیست.

برزیل اپل را برای فروش آیفون بدون شارژر ۲ میلیون دلار جریمه کرد

فرناندو کاپز، مدیر اجرایی Procon-SP، اخطاری جدی به اپل داد و گفت که نیاز به آداپتور و وجود آن در جعبه، موارد احترام و درک قوانین نهاد‌های مصرف کننده برزیل دارد. در کنار کمبود شارژر، اپل همچنین به دلیل گمراه کردن مشتریان در مورد مقاومت در برابر آب در گوشی‌های آیفون جریمه می‌شود. از زمان عرضه iphone 7، آیفون‌ها در برابر آب مقاوم بوده‌اند. به عنوان مثال، جدیدترین سری آیفون‌ها یعنی آیفون ۱۲، برای غوطه وری در آب تا ۶ متر و به مدت ۳۰ دقیقه مجاز است.

برزیل اپل را برای فروش آیفون بدون شارژر ۲ میلیون دلار جریمه کرد

این نهاد ادعا می‌کند که اپل از تعمیر دستگاه‌هایی که در معرض آب آسیب دیده‌اند، خودداری می‌کند؛ حتی اگر تحت ضمانت باشند. اتهامات دیگری که به اپل وارد می‌شود، ادعا در مورد کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی با به روزرسانی iOS برای ترغیب مشتریان به خرید مدل‌های جدید است. اپل فرصت اعتراض به جریمه ۲ میلیون دلاری را خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار