مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهرگفت: کشت پنبه بهاره برای نخستین بار پس از ۴۰ سال و با اخذ مجوز سازمان حفظ نباتات کشور با رعایت تمامی موارد قرنطینه‌ای در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: در فصل کشت بهاره امسال ۵٠ هکتار پنبه بصورت قراردادی با شرکت زرین دشت فارس کشت خواهیم کرد.

او ابرازامیدواری کرد که با توسعه کشت پنبه درشهرستان و حمایت‌های دستگاه‌های متولی از کشاورزان بتوان ماده اولیه کارخانه بافت بلوچ رادراستان تولید و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان منطقه را فراهم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشت پنبه در این شهرستان ضمن رونق تولید اشتغالزایی خوبی را به همراه خواهد داشت.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان پس از چهار دهه کشت پنبه به صورت قراردادی با مجتمع کشاورزی رضوی و شرکت زرین دشت پنبه در ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان کشت می‌شود.

عباس اشکانی اظهارداشت: پنبه در سالیان گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته، اما بدلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات کشت پنبه ممنوع شده بود و در سالجاری با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد پنبه صادر شد.

او افزود: با توجه به شرایط اقلیمی امسال در دو فصل بهاره و تابستانه، ۵٠٠ هکتار پنبه در شهرستان‌های بمپور، ایرانشهر، دلگان، خاش و تفتان با رعایت تمامی موارد قرنطینه‌ای کشت خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در ۲ سال گذشته کشت الگویی تحقیقاتی پنبه بمنظور بررسی عملکرد ارقام و مشاهده وضعیت آفت در مزارع استان انجام شده و خوشبختانه به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

او بیان کرد: با راه‌اندازی مجدد بافت بلوچ ایرانشهر، فرصت مناسبی است تا کشت پنبه در سیستان و بلوچستان توسعه یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار