نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه گفت: شکست کووید ۱۹ تا پایان سال جاری میلادی امکانپذیر نیست.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ملیتا ووجنویچ نماینده سازمان جهانی بهداشت در فدراسیون روسیه اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر کاهش چشمگیر جهانی بیماری کووید ۱۹ را مشاهده نمی کند، بلکه مانند اروپا شاهد رشد آن هستیم.

ووجنویچ گفت: تصمیم برای پایان دادن به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به شرایط بستگی دارد و متأسفانه ما آمار را می بینیم، از این رو در حال حاضر چنین پیشنهادی در دستور کار نیست.

به گفته نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه، اکنون مهم این است که شیوع بیماری همه گیر لغو شود، شکست ویروسی که باعث کشته شدن میلیون ها نفر در سراسر جهان شده است بسیار مهم است.

او ادامه داد: بعید به نظر می رسد که تا پایان سال جاری (میلادی) یک پیروزی کامل حاصل شود، اما کاهش تعداد بستری شدن در بیمارستان ها، مرگ و میر و آمار در اختیار ما است.

ووجنویچ افزود: ما می بینیم كه واكسیناسیون علیه کرونا در حال نتیجه دادن است و بر پویایی و انتقال ویروس تأثیر مثبت می گذارد، اما سرعت آن باید تقویت شود و واكسن های مقرون به صرفه برای همه كشورها فراهم شود. تا زمانی که بیماری در همه کشورها از بین نرود همه گیری پایان نخواهد یافت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار