پزشک متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نوروز حساس است و تعطیلات نوروزی می‌تواند مشکل ساز شود اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد عباسی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: کرونای جهش یافته یا انگلیسی با بیماری قبلی از نظر علائم تفاوتی ندارد و علائم این ویروس نیز مانند قبل است یعنی تب، سرفه، بدن درد و گاه علائم گوارشی و در مواردی که درگیری ریه رخ دهد با تنگی نفس، سختی در تنفس و درد هنگام نفس کشیدن ظاهر می‌شود.

او افزود: تفاوت این ویروس با ویروس قبلی این است که قابلیت سرایت بالاتری دارد و به سرعت یک نفر می‌تواند جمعی را مبتلا کند و آن جمع می‌توانند جامعه بزرگ‌تری را آلوده کنند.


بیشتر بخوانید


این پزشک متخصص ادامه داد: نکته دیگر درباره ویروس جهش یافته کرونا این است که میزان کشندگی بیشتری دارد.

عباسی تاکید کرد: تعطیلات نوروزی می‌تواند مشکل ساز شود اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم. اگر مسافرت برویم و در مراسم مختلف جشن یا سوگواری شرکت کنیم. بنابراین از مردم می‌خواهم که همچنان به اصول بهداشتی پایبند باشند.

او گفت: شرایط نوروز ۱۴۰۰ نیز مانند نوروز ۱۳۹۹ حساس است در نوروز ۹۹ به علت تازگی بیماری و در نوروز ۱۴۰۰ به علت کرونای جهش یافته.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.