طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص زمان برگزاری پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص زمان برگزاری مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا اظهار داشت: طبق آخرین نامه‌ای که از کنفدراسیون بسکتبال آسیا داشتیم از فدراسیون برای برنامه پنجره سوم نظر خواهی کردند که ما اواخر اردیبهشت ماه را به آن‌ها پیشنهاد دادیم. چرا که مسئولان کنفدراسیون بسکتبال آسیا  به ما اعلام کردند که ما از  همه کشور‌ها در این خصوص نظر خواهی کرده ایم و شما هم باید نظر خود را در این باره برای ما ارسال کنید که ما اواخر اردیبهشت ماه را پیشنهاد دادیم. در واقع کنفدراسیون بسکتبال آسیا با توجه به نظرات کشور‌های حاضر در مسابقات می‌خواهد تصمیم گیری و زمان و مکان مسابقات را اعلام کند. بعد از ارسال نظر فدراسیون بسکتبال ایران هیچ گونه پاسخی را در این خصوص از کنفدراسیون آسیا دریافت نکرده ایم.

او افزود: ما هر لحظه پیگیر این موضوع از سوی کنفدارسیون بسکتبال آسیا هستیم چرا که لیگ بسکتبال ما هفته اول اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید و موقعیت خوبی برای تیم ملی بسکتبال است تا بتواند خود را برای این دوره از رقابت‌ها آماده کند. فدراسیون بسکتبال هم در صدد این است تا برنامه بسیار خوبی را برای تیم ملی بسکتبال کشورمان داشته باشد. اگر پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در اواخر اردیبهشت ماه برگزار شود، یک تورنمنت آماده سازی برای بازی‌های المپیک محسوب می‌شود و بازیکنان تیم ملی هم می‌توانند بهتر از قبل عمل کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان عنوان کرد: چنانچه مسابقات در زمان دیگری برگزار شود باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که برنامه‌های اصلی تیم ملی زیر سوال نرود. چرا که مشخص نیست در سال ۱۴۰۰ هم وضعیت کرونا به چه شکل باشد. اکثر کشور‌هایی هم که برنامه خود را اعلام کرده اند برنامه بسیار دقیقی نیست و فقط یک بازه زمانی را برای خود تعیین کرده اند. کنفدراسیون آسیا هم به همین شکل است و زمان دقیقی را برای برگزاری پنجره سوم این دوره از رقابت‌ها اعلام نکرده است و منتظر هستیم برنامه نهایی برای فدراسیون ارسال شود.

طباطبایی درباره اردو‌های در نظر گرفته شده برای ملی پوشان، گفت: بهترین اردو برای ملی پوشان ما مسابقات لیگ برتر بسکتبال است که در جریان است و بازیکنان با تیم‌های خود در حال تمرین هستند. از پنجم فروردین ماه هم مرحله بعدی پلی آف لیگ آغاز خواهد شد، بنابراین بازیکنان ملی پوش خیلی از تمرینات خود دور نخواهند ماند. البته این را هم باید بگویم اگر چنانچه تاریخ پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا زود‌تر از زمان پیشنهادی ما برگزار شود ما در همان لحظه برنامه خود را تغییر می‌دهیم و تیم ملی را برای این مسابقات آماده می‌کنیم و این موضوع به تمام باشگاه‌ها اعلام شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار