به مناسبت روز جهانی شادی

چطور زندگی شادی داشته باشیم؟

سازمان ملل ۲۰ مارس هر سال را "روز جهانی شادی" اعلام کرده و از هر شخص در هر سنی، در هر طبقه‌ای خواسته تا در این روز به شادی بپردازند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   فرهنگ اصیل ایرانی فرهنگی آمیخته با شادی و نشاط و برخوردار از روحیه امید و سازندگی است.

جشن‌ها و آیین‌های باستانی همچون نوروز، شب یلدا، مهرگان و ... که به صورت همگانی و یکپارچه برگزار می‌شده نشان از اتحاد و همدلی ایرانیان در تمامی عصر‌ها دارد.

همه ما در طول عمرمان برای شاد زیستن تلاش می‌کنیم و سعی داریم با دست زدن به کار‌های مختلف مثل تحصیل در رشته مورد علاقه، انتخاب شغل خوب، برنامه‌ریزی برای تفریحات و سرگرمی‌های گوناگون و ... شادی و رضایت را بیشتر در زندگی تجربه کنیم.

امین سرلکی کارشناس ارشد روانشناسی در رابطه با اینکه چگونه می‌توانیم زندگی شادتری داشته باشیم، گفت: برای احساس رضایت از زندگی و شاد بودن چشم انتظار دیگران نباشید و تلاش کنید تفکر مقایسه‌ای را کنار بگذارید.

او افزود: مراقبت از جسم‌تان را در اولویت کار‌ها قرار دهید و به جسم و روان خود احترام بگذارید و از آن‌ها مراقبت و نگهداری کنید.

سرلکی ادامه داد: به گفته مارتین سلیگمن، پدر روانشناسی مثبت‌گرا، ۶۰ درصد از میزان شاد بودن ما انسان‌ها به ژن‌ها و محیط زندگی بستگی دارد و ۴۰ درصد باقیمانده، دست خود ما است، پس باید تلاش کنیم حتی اگر در محیط نامناسبی زندگی می‌کنیم شرایطی را برای ورود شادی به زندگی مان فراهم کنیم.

او افزود: سعی کنید از هر لحظه زندگی و کار‌هایی که انجام می‌دهید در همان زمان لذت ببرید، لذت بردن را منوط به نتیجه پایانی نکنید.
این روانشناس ادامه داد: سعی کنید برای خود هدف‌های کوچک و بزرگ ترسیم کنید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید، رسیدن به اهداف کوچک شما را شادتر و انگیزه تان را برای تلاش بیشتر می‌کند.

سرلکی افزود: سعی کنید در طول روز زمانی را به خود و خانواده اختصاص دهید و از در کنار هم بودن لذت ببرید.

او افزود: غرق شدن بیش از اندازه در کار برای شما خستگی به همراه می‌آورد و در طولانی مدت موجب افسردگی شما می‌شود.
این روانشناس گفت: سعی کنید در کلاس‌های مورد علاقه خود شرکت کنید و زمانی را به پرداختن به علایق خود در نظر بگیرید.


انتهای پیام/ق

برچسب ها: شادی ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.