سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد پایبندی آمریکا به تعهدات خود و لغو تحریم‌ها، را تنها راه بازگشت به برجام است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد برجام یک نقشه راه مشخص دارد و برای از سرگیری مذاکرات نیازی به ارسال یا دریافت پیام نیست.

سعید خطیب زاده اظهار داشت: این آمریکا بود که برجام را ترک کرد و اکنون وظیفه دارد بدون هیچ پیش شرطی با لغو تحریم‌ها به برجام برگردد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اضافه کرد: ایران تاکنون هیچ پیامی چه مستقیم و چه غیر مستقیم از سوی دولت جدید آمریکا دریافت نکرده است. تهران نیز قصد ارسال هیچ گونه پیامی را ندارد. 

وی افزود: برجام یک نقشه راه مشخص دارد و تنها پایبندی آمریکا به تعهدات خود و لغو تحریم‎‌ها آن چیزی است که باید از سوی او صورت بگیرد.

 خطیب زاده تاکید کرد: دولت فعلی آمریکا هیچ اقدامی برای مجازات مسئولان ترور فرمانده ارشد ایرانی حاج قاسم سلیمانی که در ژانویه ۲۰۲۰ در عراق به دست تروریست‌ها اتفاق افتاد، انجام نداد و به همین دلیل است که ایران خود امور را به دست گرفت و دادگاه‌های کشورمان به دقت جنبه‌های مدنی و جنایی پرونده را مورد بررسی قرار دادند. احکام خیلی زود صادر می‌شود و ما به زودی اسامی همه جنایتکاران و افرادی را که در قانون بین المللی پیگرد قانونی آن‌ها برای ایران آسان‌تر است، اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه کشورمان با برجام نقشه راه مشخصی دارد اعلام کرد ایران روابط اقتصادی خود با کشور‌های آسیایی همسایه و دوست را به سطح بالایی رسانده است. او همچنین گسترش تجارت را حق قانونی کشورمان دانست و رشد اقتصادی ایران را دلیل محکمی برای عدم موفقیت  تحریم‌های غرب معرفی کرد.

سعید خطیب زاده گفت: اسرائیل همواره از هر فرصتی برای انتقال بحران به دیگر مناطق استفاده کرده و همسایگان ما فکر می‌کنند با برقراری روابط با آن از بروز آشوب‌ها جلوگیری خواهد شد.

او  در بخشی دیگر از این مصاحبه خاطر نشان کرد: مسئله فلسطین همیشه هسته اصلی همه مشکلات منطقه بوده و طرح پیشنهادی ما که در سازمان ملل برای حل این مشکلات معرفی کردیم شامل چهار نکته است. طبق آن طرح، همه آوارگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین‌های خود را دارند و پس از آن همه ساکنان اصلی فلسطین باید یک همه پرسی برگزار کنند، دولت تشکیل دهند و پس از آن در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۲:۰۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
شما که دیگه دارید میرید ول کنید برجام رو ما از اولش خیری ندیدیم که اگه هم ببینیم تهش میشیم یک کشور وابسته
آخرین اخبار