آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۱۶هزار و ۹نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۹۶آزمایش کرونا در استان، آزمایش ۱۳نفر مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد ۵بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۸بیمار سرپایی هستند.

او افزود: از این تعداد ۷مورد از بیرجند، ۳مورد از قاین، دو مورد طبس و یک مورد از نهبندان گزارش شد و سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی از کرونا گزارش نکردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۶بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۲۵نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۶نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی یک بیمار وخیم گزارش شده است.

مهدی زاده افزود: تا روز گذشته ۴۳هزار و ۳۵۵آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد جواب تست ۱۶هزار و ۹مورد مثبت اعلام شد.

به گفته او تا کنون ۱۵هزار و ۲۲۲بیمار مبتلا به کرونا بهبودیافتند و یا در قرنطینه خانگی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  گفت: در شبانه روز گذشته ۲۵بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌ها‌ی استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۸بیمار شامل ۸بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

مهدی زاده افزود: خوشبختانه در ۲۴ساعت گذشته مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم و آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی همان ۷۶۲نفر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.