معاون سازمان مالیاتی گفت: مدیران و اشخاص حقوقی در صورت تغییر یا انتقال سهام باید تمام تعهدات و بدهی‌های مالیاتی را پرداخت کنند.

محمود علیزاده معاون حقوقی سازمان مالیاتی در گفت و گو  با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به مالیات شرکت‌های راکد دولتی اظهار کرد: مالیات شرکت‌ها با تغییر سهامدار متفاوت است و تعهداتی که با تغییر اعضای هیات مدیران انتقال پیدا می‌کند. اگر بدهی داشته باشند مدیران جدید نسبت به آن بدهی یا بر مبنای تفاهم نامه‌هایی که دارند مشمول خواهند شد.

او ادامه داد: سازمان مالیاتی این موضوع را در بخشنامه موضوع ماده ۱۹۸ توضیح داده است. 

معاون حقوقی سازمان مالیاتی تصریح کرد: مدیران و اشخاص حقوقی در زمانی که تغییر می‌کنند یا اینکه سهام منتقل شده یا از دولتی به غیر دولتی منتقل می‌شوند، باید کلیه تعهدات و بدهی‌های مالیاتی را پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: 


 در ماده ۱۹۸ قانون مالیات های مستقیم آمده است: در شرکت‌های منحل شده مدیران اشخاص حقوقی مجتمعا یا منفردا نسبت به پرداخت مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و همچنین مالیات‌هایی که اشخاص‌حقوقی به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال آن بوده و مربوط به دوران مدیریت آن‌ها باشد با شخص حقوقی مسئولیت تضامنی خواهند‌داشت. "

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار