معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: آنچه بازی جنگ به ما می‌دهد خروجی فرآیند تصمیم سازی است که می‌تواند برای تصمیم گیری در هر لحظه از عملیات کمک کند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مرکز بازی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش گفت: متخصصان حوزه نظامی ارتش کار مهمی را انجام دادند که این کار تبدیل علوم نظامی به صفر و یکِ کامپیوتر برای تصویرسازی و تصمیم گیری در شرایط بحرانی و عملیاتی است.

وی افزود: سامانه بازی جنگ دافوس ارتش فرآیند تصمیم گیری را با خلق صحنه‌های واقعی و محاسبه دقیق شرایط و امکانات صحنه و توانمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی فراهم می‌کند.

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه بازی جنگ به ما می‌دهد خروجی فرآیند تصمیم سازی است که می‌تواند برای تصمیم گیری در هر لحظه خاصی از عملیات با اِلِمان‌های ریاضی و فرمول تصمیم منطقی را به ما اعلام کند. این کار پیچیدگی بسیاری دارد چراکه بایستی تمام توان تجهیزاتی و تسلیحاتی و عناصر مختلف صحنه رزم را به داده‌های کامپیوتری تبدیل کند تا پس از آن با کمک در فرآیند تصمیم گیری بگوید به کارگیری این تجهیزات و راهبرد در صحنه رزم تا چه اندازه موفقیت را تضمین می‌کند و اینکه چقدر احتمال شکست یک راهبرد وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که ما در حوزه بازی جنگ نسبت به سایر کشور‌ها در چه جایگاهی هستیم، اظهار کرد: این کار سبقه تاریخی دارد، اما اینکه به صورت بومی در قالب نرم افزار بومی انجام شود، کاری است که دافوس ما انجام داده و نسبت به سایر کشورها هم پیشرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار