بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از امروز تا دوشنبه هفته آینده وضعیت جوی و دریایی استان ناپایدار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز در بیشتر نقاط استان غبار محلی پدیده غالب است که در برخی مناطق سبب کاهش دید افقی می‌شود.

امروز با گذر ابر از آسمان استان، احتمال بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط مستعد استان به ویژه نواحی شرقی و شمالی دور از انتظار نیست.

دریا نیز در محدوده تنگه هرمز طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش سرعت باد جنوب غربی (۳۴ کیلومتر بر ساعت) کمی مواج خواهد شد و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند.

از لحاظ دمایی امروز در بیشتر نقاط استان افزایش نسبی دما در طول روز پیش بینی می‌شود و از فردا به تدریج از میزان گرمای هوا در ساعات ظهر کاسته خواهد شد.

اما بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی روز‌های شنبه تا دوشنبه (۳۰ اسفند تا ۲ فروردین) مناطق دریایی استان شامل خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با وزش باد‌های شدید غربی به شدت مواج و طوفانی خواهد بود.

دریا مواج و طوفانی می‌شود/ باد و گردوخاک هرمزگان را فرا می‌گیرد

مدل سرعت باد شنبه ۳۰ اسفند ۹۹

دریا مواج و طوفانی می‌شود/ باد و گردوخاک هرمزگان را فرا می‌گیرد

مدل سرعت باد یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰

دریا مواج و طوفانی می‌شود/ باد و گردوخاک هرمزگان را فرا می‌گیرد

مدل سرعت باد دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰

طی این مدت سرعت وزش باد‌های غربی در مناطق دریایی استان به ۵۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا هم به ۲ متر می‌رسد.

همچنین احتمال گردوخاک، گردوغبار محلی، کاهش دید افقی، اختلال در تردد‌های دریایی و آسیب به شناور‌های سبک و تور‌های صیادی هم وجود دارد.

با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود که طی این مدت شناور‌های سبک و صیادی از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان اتخاذ شود.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان نیز در خصوص وزش باد شدید و طوفانی بودن دریا به صیادان و صاحبان شناور‌ها هشدار داد و از آنان خواست که توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از رفتن به دریا خودداری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.