رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از افتتاح ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید اسکندر صیدایی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و ستاد فرماندهی، اقتصاد مقاومتی استان همدان و شورای برنامه‌ریزی استان بیان کرد: کمیته‌های چهارگانه اقتصاد مقاومتی به ریاست معاونین استاندار تشکیل جلسه دادند و طرح‌های مهم و کلیدی برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شد.

او افزود: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده که ۹۰ طرح در بخش‌های مختلف استان تأیید شده و ۳۰ طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان ابراز داشت:در دو روز گذشته ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای مرکز جامع سرطان استان از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور واگذار شد.

او ادامه داد: در کمیته اقتصادی، اقامتگاه‌های گردشگری و کمک به ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی، شرکت‌های دارویی مختلف و واحد‌های گلخانه‌ای موجب آبرو و توسعه استان شده است.

صیدایی اظهار داشت: در کمیته علم و فناوری نیز تولید قطعات خودرو و سایر طرح‌ها پیش‌بینی شد و در کمیته گفتمان‌سازی مباحثی همچون ساخت ساختمان تحقیقات تکمیلی E ۸، تکمیل اردوگاه‌ها، مجتمع‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی از جمله مباحثی است که استان جمع‌بندی کرده تا به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شود.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات اولیه سال ۹۹، ۳۴۴ میلیارد تومان بود، گفت: حدود ۸۰ میلیارد تومان کمبود هزینه‌ای داشتیم و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد املاک و اموالی که در انبار بوده به ما کمک کرد که حدود ۲۰ میلیارد فروش داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان ادامه داد: ۱۱۶ درصد متوسط دریافتی و عملکرد دستگاه‌های استان است و حدود ۱۶ درصد دیگر هم از طریق منابع مختلف تزریق شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.