مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: امسال یک هزار جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال یک هزار جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان اهدا شد.

او افزود: تأمین نیاز‌های اقتصادی و کاهش بخشی از نیاز‌های خانواده‌های تحت حمایت از رویکرد‌های این نهاد است.


بیشتر بخوانید


ملک پور بابیان اینکه تأمین مسکن ایمن و مقاوم برای مددجویان از اولویت‌های این نهاد است که طی امسال ۵۰۰ واحد مسکونی افتتاح با مشارکت سپاه پاسداران و خیران احداث شده است اضافه کرد: همچنین ۷۰۳ واحد مسکونی نیز به صورت کلی و جزئی تعمیر شده است.

او با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در استان گفت: ۹۳ مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند که از این مجموع ۴۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه‌اندازی و اداره می‌شوند.

ملک‌پور بابیان اینکه مراکز نیکوکاری توسط مردم هر منطقه راه‌اندازی و اداره می‌شوند ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۲۷ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان از طریق این مراکز به دست نیازمندان رسیده است.

او افزود: ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار از رویکرد‌های این نهاد است که در ۱۱ ماه گذشته ۱۱۴ زن سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشته‌اند.

ملک پور با اشاره به حمایت این نهاد از شش هزار دانش‌آموز و دانشجو اضافه کرد: ۸٠٠ دستگاه تبلت، لپ تاپ و گوشی هوشمند میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است. همچنین ۲٠۶ لپ‌تاپ با هزینه ۴ میلیارد تومان به دانشجویان اهدا شده است.

او افزود: کمک به تأمین بخشی از نیاز‌های غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه و ارائه خدمات درمانی ویژه به یک هزار و ۱۱۳ بیمار صعب‌العلاج، از دیگر اقدامات کمیته امداد استان است.

ملک پور بابیان اینکه امسال در جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها، نذر و قربانی و اطعام و احسان حسینی یک میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان کمک از طریق مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شد است خاطرنشان کرد: همچنین مردم استان ۱۴ میلیارد تومان زکات نیز پرداخت کرده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان رسیده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار