حسین حمیدی‌پور گفت: تلاش ما کمک به تیم توسعه روستایی وزارت ارتباطات به منظور محرومیت زدایی و ایجاد ارتباطات مناسب در جای جای کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال 1399 با وجود کرونا سال سختی برای مردم بود، این ویروس منحوس باعث تعطیلی بسیاری از شغل‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها شد. اما با وجود این اتفاقات آموزش را که نمی‌شود قطع کرد. وزارت ارتباطات در این راستا با راه‌اندازی شبکه شاد برای مدارس به تسهیل بخشیدن این روند آموزشی کمک کرد. اما مشکل اساسی برای مناطق دور افتاده بزرگ‌تر از این حرف‌ها بود، نبود اینترنت در این مناطق خانواده‌های بسیاری را برای ادامه روند تحصیلی فرزندانشان درگیر کرده بود. برای حل این مشکل وزیر ارتباطات با ارائه طرحی مبنی بر پوشش صد درصدی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان دولت دوازدهم توانست تقریبا نیمی از مشکلات تحصیلی مناطق دور افتاده را حل کند. به همین منظور با حسین حمیدی‌پور مدیرکل هماهنگی کل استان‌های کشور گفت‌وگویی درباره اتفاقات سال گذشته و برنامه‌شان برای سال جدید، انجام دادیم.

دستور کارتان برای سال 1400 را بیان کنید؟

با توجه به تدوین برنامه‌های اولویت‌دار وزارت ارتباطات و لزوم خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، تلاش این مجموعه در راستای همکاری و کمک به تیم توسعه روستایی وزارت ارتباطات به منظور محرومیت زدایی و ایجاد ارتباطات مناسب در جای جای کشور است. بسیار امیدوار هستیم نتیجه این اقدامات به توسعه پایدار روستایی کمک کند.

عملکرد وزیر ارتباطات را در سالی که گذشت چطور دیدید؟ آیا سفرهای استانی که انجام دادند مفید واقع شد و بهره مندی روستاها از اینترنت سر موعد مقرر صورت می‌گرفت؟

در سال گذشته با توجه به پیش بینی نیازمندی‌های فنی،‌ تدارکاتی و نیروی انسانی وزیر ارتباطات اقدام به ایجاد اولویت‌های کاری برای توسعه شبکه ملی اطلاعات کرد. به همین منظور در استان های مختلف پروژه های ارتباطی متعددی برنامه ریزی شد که در شخص مقام وزارت بر تمام آن‌ها نظارت داشته و در جلسات کنترل پروژه آن‌ها شرکت کرد و برای افتتاح پروژه‌های به اتمام رسیده و‌ بررسی و ابلاغ دستوراتی در جهت تسریع  اجرای پروژه‌های باقی مانده سفرهای استانی انجام شد. نتیجه این سفرها تسریع در انجام پروژه‌ها و همکاری بهتر بین تمام ارگان‌ها و سازمان‌های متولی، استفاده از پتانسیل های استانی و ارتباط با آحاد مردم به منظور آگاهی با مسائل و مشکلات بوده است.

با توجه به اتمام دولت کنونی، فکر می‌کنید چه نقاط ضعفی داشتید که در دولت جدید باید رفع شود؟

نقاط ضعف قطعا وجود دارد ولی می‌توانم بگویم تیم توسعه روستایی تمام تلاش خود را در راستای ایجاد پوشش برای مناطق محروم کشور کرده است. یکی از مواردی که ایجاد ارتباط برای مناطق محروم کشور را دچار مشکل می‌کند عدم تامین به موقع تجهیزات است. بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز توسعه ارتباطات مخابراتی از خارج از کشور تامین می شود که با تحریم های ظالمانه‌ای که بر کشور اعمال شده تامین آن‌ها با دشواری‌های زیادی همراه بود. امیدوارم در دولت آینده بستری فراهم شود که تجهیزات مخابراتی راحت تر وارد کشور شوند.

حسین حمیدی پور

به کارکرد خودتان در سال گذشته چه امتیازی می دهید؟ و چرا؟

بگذارید امتیاز را مردم بدهند. امیدوارم از نتیجه تلاش های ما راضی باشند.

بهترین عیدی شما به مردم چیست؟

عیدی ما به مردم ایجاد پوشش اینترنت برای 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور است.

تلخ ترین و شیرین ترین اتفاق سال 99 برایتان چه بوده است؟

قشنگ‌ترین خاطره‌ای که در سال گذشته به خاطر دارم، در سفر به استان سیستان و بلوچستان وقتی یکی از سایت های ما با سیتم انتقال ماهواره‌ای راه اندازی شد و روستایی پوشش گرفت، شور و امیدی که در مردم دیدم برای من بسیار لذت بخش بود. بدترین خاطره سال نیز می‌توانم به شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کنم که بسیاری از فعالان حوزه مخابراتی را تحت تاثیر قرار داد و متاسفانه چندتن از عزیزان این حوزه را از دست دادیم.

در سال جدید چه برنامه‌ای برای مناطقی که در تهران از اینترنت بی بهره هستند دارید؟ (مانند بخش هایی از شهر پردیس و برخی از شهرهای نو ظهور)

ارتباط رسانی برای مناطق شهری جزو تعهد پروانه‌ای اپراتورهای کشور است. لذا با پیگیری های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امیدوارم این مشکل نیز به زودی برطرف شود.

گزارش از عاطفه گودینی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
امتیاز من ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
بنده هم بچه روستا هستم و الان که عیده و اکثرا از شهر ها اومدن تو روستا اینترنت به شدت بد شده و غیر قابل استفاده است و به درد نمی خورد نباید کمیت رو رو فدای کیفیت کنیم ایا 90 درصدی که گفتید اندازه 10 درصد شهرها اینترنت خوبی دارن؛ یا اینکه همش قطعی داره .
آخرین اخبار