زنگنه گفت: افرادی که تست کرونای‌شان مثبت اعلام شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان رصد و اجازه تردد بین شهرها در ایام نوروزی را نداشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ساماندهی خدمات سفر با اشاره به اینکه حوزه گردشگری بیشترین ضربه اقتصادی از ویروس کرونا را متحمل شده است اظهارداشت: گردشگری سیستان و بلوچستان به جاهای خوبی رسیده و ظرفیت‌های خوبی برای معرفی آن ایجاد شده بود که متاسفانه با وجود شرایط این ویروس تحت تاثیر قرار گرفت.

او  با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان بیشترین مسافران بومی هستند افزود: باید مراقبت‌هایمان را در شهرستان بیشتر کنیم زیرا بیشتر مسافران این استان بومی و به نوعی خانگی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موج مسافرتها به چابهار از اسفند شروع شد تصریح کرد: این شهر اکنون در وضعیت زرد هست و باید این تغییر رنگ توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی رصد شود.

او  تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی که سال گذشته درستاد سفر فعال بودند مانند هلال احمر و آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها آمادگی لازم را برای شرایط غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند چون امکان تغییرات در بیماری و بقیه موضوعات وجود دارد.

زنگنه با اشاره به موضوع ممنوعیت برپایی چادر در پارک‌ها به ویژه در شهر چابهار که بیشتر مسافران به دلیل کمبود هتل‌ها در این وضعیت قرار می‌گیرند افزود: موضوع ممنوعیت اقامت در کمپ‌ها ابلاغ شود.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی نظارت عمیق و دقیقی بر اماکن و به ویژه مناطق آسیب‌پذیر را داشته باشند تا نگرانی برای سایر مسافران بوجود نیاید.

براساس آخرین رنگ بندی ستاد کرونا شهرهای زاهدان، زابل و چابهار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار