نظارت هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، استصوابی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعادتی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران در نخستین همایش مسئولین نظارت شهرستان‌های استان با بیان اینکه نظارت هیات عالی استصوابی است، گفت: هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا علاوه بر استعلامات مراجع ۶ گانه؛ تحقیقات محلی از کاندیدا‌ها را نیز در دستور کار دارد.

او با اشاره به اینکه درخواست تحقیقات از کاندیدا‌ها با هیات عالی نظارت است، افزود: کار تحقیقات را به یکی از دستگاه‌های اطلاعات و یا سازمان سازمان اطلاعات سپاه خواهیم سپرد.

سعادتی اطلاع رسانی به موقع درباره شرکت نکردن کاندیدا‌هایی که مشکل دارند و وارد انتخابات شدند را موجب کاهش ۲۰ درصدی ثبت نام کنندگان دانست و گفت: از کاندیدا‌هایی که از وضعیت خود خبر دارند و می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند برای حفظ حیثیت، قبل از بررسی صلاحیت، انصراف بدهند.

صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های شهر و روستا با دقت بررسی شود

آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هم در این جلسه با بیان اینکه تائید صلاحیت کاندیدا‌های شورای اسلامی شهر و روستا با دقت بررسی شود، گفت: هیات نظارت در بررسی صلاحیت‌ها مستقل تصمیم بگیرد.

او با اشاره به اینکه مراجع استعلام، دلایل رد صلاحیت کاندیدا‌ها را شفاف همراه با مستندات به هیات نظارت اعلام کنند، افزود: اگر افرادی که دارای صلاحیت نیستند تائید بشوند شرعا" و قانونا" مشکل دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزاری انتخابات را بزرگترین فرصت برای تعیین سرنوشت کشور توسط مردم دانست.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.