استاندار سمنان گفت: با تلاش کادر درمان و همراهی مردم و مسئولان روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان کنترل و در چند هفته اخیر ثبات نسبی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد و سه شهرستان نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند که باید با ادامه و تشدید پیشگیری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها روند رو به کاهش تا ریشه کنی کامل کرونا را طی کنیم.

او  تعطیلات نوروزی و سفر‌ها احتمالی را یاد آور شد و گفت: این شرایط زمینه ساز افزایش دوباره بیماری است و چنانچه عادی انگاری صورت گیرد و محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها رعایت نشود با اوج دوباره کرونا مواجه میشویم.

آشناگر از فرمانداران و دیگر مسئولان خواست ضمن اینکه در شهر‌ها و مناطق استان در این ایام بهاری فضای شور و نشاط ایجاد میکنند نظارت‌ها و کنترل‌ها را نیز افزایش دهند تا بعد از تعطیلات با رشد ابتلا روبرو نشویم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این جلسه با قدردانی از تلاش جمعی برای مقابله با کرونا و نیز تامین اقلام بهداشتی در این یک سال گفت: همه توفیقات به دست آمده حاصل همراهی و همکاری همه اقشار جامعه به ویژه کادر درمان است.

خجسته پور گفت: مبنای محدودیت‌ها رنگبندی شهر هاست و در حال حاضر ۴۰ شهر کشور که وضعیت قرمز و نارنجی دارند سفر به این مناطق ممنوع است.

در این جلسه دکتر دانایی و دکتر چمن روئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود گزارشی از وضعیت ابتلا و بستری بیماران کرونایی ارائه کردند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.