سباستیان کورتس از طرف‌های مسئول اروپایی درخواست کرد هرچه سریعتر مجوز استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را صادر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سباستیان کورتس، صدر اعظم اتریش صدور مجوز استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه در سریعترین زمان ممکن را برای مقابله با کرونا خواستار شد.

کورتس از طرف‌های مسئول اروپایی درخواست کرد هرچه سریعتر مجوز استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را صادر کنند.

کورتس در گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد: بهتر است واکسن‌های زیادی در اختیار اروپاییان قرار گیرد و موانع صدور مجوز برای تمامی واکسن‌های ایمن برداشته شود.

در همین ارتباط «تیری برتون» کمیسر صنایع و مسئول بازار داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرد واکسن روسیه بسیار خوب و نتایج آن مثبت بوده است.

در همین حال شماری از مسئولان سه استان آلمان از صدور مجوز استفاده از واکسن روسی در این استان‌ها حمایت و تاکید کردند روسیه کشوری علمی و قادر است برای مقابله با ویروس کرونا واکسن موثر تولید کند.

همچنین «کریل دیمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه اعلام کرد: "در حال حاضر مذاکرات دیگری نیز برای افزایش تولید در اتحادیه اروپا در جریان است. این اقدام موجب می‌شود تا عرضه اسپوتنیک وی به بازار واحد اروپا به محض تصویب آژانس دارویی اروپا آغاز شود".

دیمیتریف افزود: روسیه همچنین آماده است "عرضه اسپوتنیک وی را به کشور‌های اتحادیه اروپا مانند مجارستان آغاز کند که به طور مستقل از آژانس دارویی اروپا مجوز می‌دهند."

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح‌های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

تاکنون بیش از ۵۰ کشور از جمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان و امارات این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار