رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت باتوجه به فرارسیدن ایام نوروز جهت افزایش سطح سواد رسانه ای شهروندان در خصوص خریدهای اینترنتی توصیه هایی را به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، با اشاره به هشدارهای نوروزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر جامعه که خریدهای حضوری کاهش یافته و مردم برای تامین مایحتاج خود به سمت خریدهای اینترنتی رفته اند باید مراقبت بیشتری در حساب های بانکی خود داشته باشند.

او در ادامه بیان کرد: فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در کانال‌ها و صفحات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با ‌عنوان فروش ویژه نوروز و حراج آنلاین را نخورید و خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک  انجام دهید.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند،ادامه داد: با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

او افزود: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود میدانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی نوروزی پرنشاط در سایه امنیت و سلامتی تصریح کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش و ... می باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار