رییس دانشگاه علوم پزشکی قزو. ین گفت: پایش‌های این دانشگاه نشان می‌دهد تاکنون ۴۱ شهروند استان قزوین به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،دکتر نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه تعداد موارد مبتلای کرونای جهش یافته انگلیسی در استان قزوین به ۴۱ مورد رسیده است، گفت: خانم‌های خانه دار با ۳۶ درصد در بالاترین میزان افراد مبتلا قرار دارند.

نامدار افزود: میزان مراجعه برای خرید شب عید بسیار زیاد شده است و در هفته‌های آینده تعداد مبتلایان به کرونا هم افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تنها چیزی که می‌تواند ما را در دو هفته آینده وارد پیک جدید کرونا نکند پرهیز از دورهمی‌ها خواهد بود.

به گفته نامدار، تعداد بستری بیماران کرونایی در عدد ۲۰۰ ثابت مانده است و در حال حاضر ۲۴ بیمار بدحال به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند.

او افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این هفته تک رقمی است و اگر فردا هم فوتی نداشته باشیم تعداد کل فوتی‌های این هفته در عدد ۷ ثابت خواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین گفت: بیش از ۱۴۳ هزار تست کرونا تاکنون در استان قزوین انجام شده است که از این میزان ۳۳ هزار و ۳۴۵ مورد مثبت بوده است.

نامدار با اشاره به ابتلای تعداد زیادی از مردم سگزآباد بویین زهرا به کرونای انگلیسی تاکیدکرد:  تیم‌های رصد و پیگیری بیماری کرونا در سگز آباد بوئین زهرا مستقر هستند.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار