سپاه قم بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک تولید کرد

فرمانده سپاه قم از تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ ماسک یک بار مصرف و ۶۰ هزار ماسک قابل شست و شو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سردار سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم گفت:با همکاری بسیج دانشجویی استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک یک بار مصرف و ۶۰ هزار ماسک قابل شست و شو تولید شده که بخشی از آن‌ها به مردم عرضه شده است و بخشی از آن‌ها نیز به مرور زمان و به فراخور نیاز در میان مردم و دستگاه‌های مختلف توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: شیوع ویروس کرونا فرصت‌های همبستگی، همدلی، همراهی و استفاده از ظرفیت خیران را در بین مردم و گروه‌های مختلف ایجاد کرد.

شاهچراغی افزود:با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آماده و تحویل داده شد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به این که عرصه خدمت و محرومیت زدایی بسیار مختلف است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت عظیم جوانان ۵۵۰ گروه ثبت شده اقدام کننده جهادی در سپاه قم ساماندهی شده‌اند و درحال حاضر این گروه‌ها در سطح روستاها، استان و کشور درحال فعالیت هستند.

او با تاکید بر این که ۱۵ محله کمتر برخوردار شهر در دو سال و نیم گذشته شناسایی شده اند، ادامه داد: ۱۱۷ محله در شهر قم وجود دارد که نیاز به  اشتغال‌زایی، بهسازی خانه‌های نیازمندان، کمک مومنانه وغیره در برخی مناطق احساس می‌شود.

شاهچراغی گفت: سپاه و نیرو‌های جهادی درعرصه‌های مختلف دغدغه برطرف کردن نیاز‌های مردم را دارند و ۱۲ میلیارد تومان با کمک مردم و خیرین در لرستان صرف امور عمرانی شد.

او افزود: مردم قم همیشه در انجام امور خیر پیش قدم بوده‌اند و دراین جهت توانستیم با کمک آستان مقدس حضرت معصومه (س)، قرارگاه کریمه اهل بیت (س) و کمک‌های مردمی ۹۷ واحد از منازل روستایی شهر معمولان استان لرستان را بازسازی کنیم.

فرمانده سپاه قم با اشاره احداث زمین ورزشی دریکی از روستا‌های قم گفت: چهار روستا به کمک خیران دارای چاه آب، ۷۵ واحد از منزل محرومین با کمک بهزیستی، کمیته امداد، خیرین و قرارگاه کریمه اهل بیت (س) بازسازی شد و هم اکنون نیز بسیجیان مشغول فعالیت در ۱۱ روستا در جهت اصلاح و بهینه سازی شبکه آبرسانی هستند.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که توانمندسازی معتادان یکی از کار‌هایی است که در سپاه به کمک افراد ایجاد شده است، گفت: در دهکده اقتصاد مقاومتی در ۱۱ محور با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افراد را در زمینه‌های مختلف توانمندسازی و حمایت می‌کنیم؛ همچنین در یک سال گذشته ۴۵۰ شغل خانگی پایدار را ایجاد کردیم.

او تلاش در زمینه مبارزه با مفاسد را از دغدغه‌های مردم و سپاه دانست و افزود: به کمک دستگاه قضا و همکاری سایر نهاد‌ها مشکلات در زمینه‌های مختلف را پیگیری کرده  و به سرانجام رسانده ایم و این کار را در صورت درخواست مجدد دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم با اشاره به این که امسال با همکاری آموزش و پرورش، اردو‌های راهیان نور را به صورت مجازی برگزار کردیم، ادامه داد: با همکاری دوستان و علاقه‌مندی جامعه هدف به لطف خدا ۱۵۰ هزار نفر از طریق شبکه شاد، یادمان‌های شهدای راهیان نور را به صورت زنده و ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر به صورت آفلاین بازدید کرده اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار