در واپسین روز‌های سال ٩٩ دو روستای بیهود و سرمستی قاینات به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با ارتقای سایت همراه روستای بیهود به نسل چهار همراه، مردم این روستا از اینترنت پرسرعت و خدمات الکترونیکی ارائه شده بر بستر شبکه ملی اطلاعات به ویژه آموزش مجازی بهره‌مند شدند.

او افزود: طی هفته گذشته سایت روستا سرمستی نیز راه اندازی شد که با اجرای این سایت ۴۷۰ خانوار از اهالی روستا‌های گرماب، سرمستی، تیگاب و گردتیغ از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

بهی هدف با اشاره به اینکه این طرح‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است، تصریح کرد: این پروژه‌ها با هدف کاهش شکاف دیجیتالی شهر و روستا و دسترسی آحاد جامعه روستایی به خدمات الکترونیکی از جمله بانکداری، کشاورزی، آموزش و اینترنت پرسرعت اجرا می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش مجموعه ارتباطی استان تا قبل از پایان دولت، همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

اسحاقی، نماینده مجلس شواری اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستا‌ها به ویژه در وضعیت کرونا و نیاز مردم به کاربری‌های این شبکه، از تلاش‌های مجموعه ارتباطی استان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تقدیر کرد.


بیشتر بخوانید


کریمی، فرماندار قائنات نیز دسترسی به اینترنت پر سرعت را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از ابتدای امسال قریب به ۳۰ روستای قائنات از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شده اند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
عالی