بخش رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی قم امروز با حضور معاون کل وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه در سفری کوتاه به قم در مراسمی بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی را افتتاح کرد.

بخش رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی قم در محیطی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان با مشارکت خیریه حاج حسین کوهستانی و مساعدت وزارت بهداشت در تخصیص ارز دولتی احداث شده است.

معاون کل وزیر بهداشت به ظرفیت‌های خوب قم در حوزه درمان، تجهیزات پزشکی و متخصصین اشاره کرد و افزود: سیاست اصلی وزارت بهداشت در زمینه درمان بیماران این است که برای جلوگیری از صرف هزینه‌های رفت و آمد تا جای ممکن بیماران قمی در شهر قم درمان شوند.

دکتر حریرچی با اشاره به روند رو به رشد کرونای انگلیسی در کشورافزود: مردم باید توجه بیشتری به شیوع کرونا انگلیسی داشته باشند و از هرگونه تجمع در تعطیلات و اعیاد پیش رو خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این مراسم  با اشاره به این که این بخش ،مجهز به یکی از پیشرفته ‌ترین دستگاه‌های پرتو درمانی در جهان است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم با داشتن تیم تخصصی درمانی شامل متخصصین پرتودرمانی ،آنکولوژی و متخصصین فیزیک پزشکی تمامی خدمات مربوط به درمان سرطان شامل پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را به تمام مشمولان بیمه‌های درمانی کشور به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

او افزود:این بخش  از ابتدای سال ۱۴۰۰ آماده خدمت رسانی به تمامی بیماران استان قم و زائرین گرامی حضرت معصومه (س)است.

ذوالنور ،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به پیشرفت علمی و تکنولوژی در درمان بیماری سرطان و حضور متخصصین و دانشمندان نخبه هسته‌ای در این عرصه گفت: شهر کریمه اهل بیت (س) پایتخت معنوی انقلاب اسلامی است و با توجه به ظرفیت‌های موجود باید تلاش‌های بیشتری در عرصه ارائه خدمات درمانی انجام بگیرد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به این که امیدواریم برنامه ریزی در حوزه درمان با قوت و قدرت بیشتری پیگیری شود، گفت: متاسفانه در شهر قم شاهد این هستیم که بیماران زن به سونوگرافیست‌های مرد مراجعه می‌کنند که ما از دستگاه ‌های مربوطه و وزارت بهداشت می‌خواهیم که سیاست خاصی را در زمینه تربیت نیرو‌های خانم و اتخاذ برنامه‌های مرتبط با این حوزه تدوین کنند.

امیرآبادی دیگر نماینده مردم قم در مجلس هم با قدردانی از تلاش‌های خانواده خیر کوهستانی و کادر درمان در یک سال گذشته، شرایط کارکنان قراردادی و شرکتی حوزه بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و افزود: تعداد زیادی از این نیرو‌ها با مشکلات آزمونی و جذب روبرو هستند و ما از وزارت بهداشت و مسئولان می‌خواهیم که مشکل این نیرو‌ها را با تعیین یک مصوبه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مرتفع کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار