مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت:امسال تعداد ۵۰ کودک بی‌سرپرست در آذربایجان شرقی به فرزندخواندگی واگذار شده است و همچنین ۲۸ کودک هم از شیرخوارگاه به دامان خانواده بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه احسان گفت: با توجه به فرارسیدن سال نو خواستیم تا ساعاتی را در کنار کودکان سپری کنیم.

او با بیان اینکه تعداد ۲۵ مرکز غیردولتی در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارد که نگهداری کودکان و فرزندان بی‌سرپرست دختر و پسر زیر ۱۸ سال را برعهده دارند، افزود: امسال تعداد ۵۰ کودک بی‌سرپرست در آذربایجان شرقی به فرزندخواندگی واگذار شده است و همچنین ۲۸ کودک هم از شیرخوارگاه به دامان خانواده بازگشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر ۳۳ کودک در شیرخوارگاه هستند.

او گفت: اینکه در یک سال ۷۸ کودک را به خانواده‌ها واگذار کرده‌ایم یک آمار بزرگی است که ناشی از زحمات مجموعه شیرخوارگاه احسان و بهزیستی است.

صحاف گفت: ۳۱۱ فرزند در ۲۵ مرکز استان آذربایجان شرقی  نگهداری می‌شوند.

او با اشاره به شرایط سخت کرونایی جامعه  گفت: تمام برنامه‌های فراغتی برای حفظ شادابی فرزندان انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان  آذربایجان شرقی با بیان اینکه کودکان ۳ تا ۶ سال هم به بخش غیردولتی واگذار شده است، گفت: کودکان صفر تا ۳ سال نیز تحت نظر بخش دولتی هستند که به زودی به بخش غیردولتی واگذار خواهند شد.

او گفت: ثبت‌نام برای واگذاری کودکان به صورت سامانه‌ای است و اسامی افرادی که قبلا درخواست داده بودند نیز در این سامانه ثبت شده است که تعداد افراد ثبت شده ۴۰۰ درخواست‌کننده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۷ تير ۱۴۰۱
چگونه می توانیم یک فرزند برداریم