وزیر امورخارجه روسیه هفته آینده سفری به چین خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت امورخارجه چین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه، هفته آینده سفری به پکن خواهد داشت.

بنابر اعلام «ژائو لیجاین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین، لاوروف در ۲۲ و ۲۳ ماه مارس (۲ و ۳ فروردین ۹۹) در پکن خواهد بود.

سفر آتی لاوروف به چین در حالی انجام می شود که به تازگی تنش های لفظی میان واشنگتن از یکسو و پکن و مسکو از سوی دیگر افزایش داشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آوستین وزیر دفاع این کشور روز چهارشنبه از سخنان پکن در خصوص مالکیت بر جزایر دریای جنوبی چین و موضوع هنگ‌کنگ انتقاد کرده بودند.

همچنین وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه از تنگ‌تر کردن تحریم‌ها علیه روسیه در خصوص صادرات برخی محصولات به این کشور در پاسخ به مسمومیت افسر اطلاعاتی سابق روسیه خبر داده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده بود این اقدام در پاسخ به مسمومیت «سرگئی اسکریپال» و دخترش در ماه مارس ۲۰۱۸ در سالزبری انگلستان بوسیله گاز اعصاب با درجه نظامی بوده است؛ مسأله‌ای که مسکو آن را رد کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده بود: این وزارتخانه متعهد است مانع دستیابی روسیه به فناوری‌های حساس آمریکایی شود که ممکن است به فعالیت‌های تسلیحاتی شیمیایی شرورانه بدل گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار