رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از کشف مسیر اتصال ۲ دهانه‌ از یک غار نمکی در ژئوسایت گنبد نمکدان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدسعید موسایی باغستانی رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم گفت: برای نخستین بار، مسیر اتصال ۲ دهانه‌ از یک غار نمکی در ژئوسایت گنبد نمکدان این جزیره شناسایی و کشف شد.

باغستانی افزود: طراحی برنامه شناسایی و اکتشاف با هدف بررسی امکان اتصال دهانه بالادست به دهانه پایینی غار مذکور به اجرا درآمد.

او ادامه داد: تیم فنی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از دهانه بالادست وارد این غار شد و پس از  پیمایش حدود ۲۰۰ متر به دهانه غار دست پایین رسیدند.

موسایی تصریح کرد: مسیر عبوری، تالارها و معبرهای صعب العبور و کم ارتفاع در حدود ۳۰ سانتی متر داشت که تیم اکتشاف با عبور از آنها وارد تالار اصلی ابتدایی غار در دهانه اصلی شده و دو دهانه غار مذکور را برای اولین بار به هم متصل کردند.

او افزود: پیش از این تلاش‌های بسیاری برای اتصال این دو دهانه صورت گرفته بود که نتیجه ای نداشت.

 موسایی، رییس هیات و سرپرست تیم، مهدی معماری به عنوان مسئول فنی تیم، علیرضا موسایی مسئول کارگروه غارنوردی و غارشناسی، قاسم صادقی پور دبیر کمیته غارنوردی و غارشناسی و مصطفی حق پرست مسئول کمیته پزشکی و جستجو و نجات اعضای تیم اکتشاف بودند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.