نماینده سمیرم گفت: اروپایی‌ها در اجرای توافق برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه در مواقعی چهره طلبکارانه به خود گرفتند.

اصغر سلیمی نماینده سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کشور‌های عضو برجام در چند سال گذشته به جای عمل به تعهدات خود تنها فرت‌سوزی کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برجام به تعهدات خود عمل کرد، اما طرف‌های غربی به ویژه اروپایی‌ها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه در مواقعی چهره طلبکارانه به خود گرفتند.

وی با بیان اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام موجب انحراف از توافقنامه شد، ادامه داد: طرف‌های برجامی باید امروز نگران رفتار‌های خلاف عرف و قانون ایالات متحده در برجام باشند و به رئیس‌جمهور جدید آمریکا فشار وارد کنند تا بدون قید و شرط به توافق نامه بازگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه با خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان خسارت‌های فراوانی به ایران وارد شد اظهار کرد: طرف‌های برجامی باید بدون هیچ قید و شرطی به برجام بازگردنند و به تعهدات خود پایبند باشند.

نماینده سمیرم گفت: مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به استفاده از این انرژی به صورت صلح آمیز در کشورمان کمک کرد.

سلیمی تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی نیز باید مطابق قانون مجلس شورای اسلامی و در راستای احقاق حقوق برجامی اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
برجام برای ایران ضرر و زیان داشت و خسارت محض بود
و
برای غربیها علاوه بر اینکه ضرر که نداشت امتیازاتی را هم از طرف ایرانی گرفتند
آخرین اخبار