مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: انتقال آداب و رسوم کهن سبک زندگی ایرانی- اسلامی از طریق پیشکسوتان فرهنگی به جوانان میسر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،، جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که برای دیدار تعدادی از اساتید معاصر ایران به تربت جام سفر کرده بود گفت: شناخت تاریخ فرهنگی از طریق زبان و هنر محقق خواهد شد و پیشکسوتان فرهنگی و هنری می‌توانند به عنوان نقطه قوت در عرصه فرهنگ نقش تأثیرگذاری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه خراسان مهد فرهنگ و هنر هست افزود: انتقال آداب و رسوم کهن سبک زندگی ایرانی- اسلامی در قالب‌های فرهنگی و از طریق پیشکسوتان و اساتید به مخاطب کنونی همچون جوانان میسر خواهد بود و تربت جام شهری غنی و کهن در زمینه موسیقی مقامی و بازی‌های آیینی و صاحب هنرمندان درجه یک هنری در کشور هستند و استاد کیانی و کریمی که از مهمترین مفاخر معاصر کشور هستند که در میراث فرهنگی کشور ثبت شدند.


بیشتر بخوانید



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: جوانان ما نیازمند توجه شناخت تاریخ خود هستند و این شناخت از طریق زبان و هنر محقق خواهد شد و هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و پیشکسوتان هنری مرجع‌های فکری و الگو‌های فرهنگی برای جوانان هستند.

جعفر مروارید بیان کرد:امیدوارم که در دوران کرونا که به دلیل محدودیت‌های برگزاری امکان رویداد‌های حضوری فراهم نیست؛ در فضای مجازی شاهد حضور موثر بزرگان و اساتید باشیم تا علاقمندان از ظرفیت‌های این عزیزان به درستی استفاده کنند.


در پایان این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اساتید کیانی و کریمی قدردانی کرد.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار