کارشناس هواشناسی گفت: فردا در سواحل دریای خزر افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما و از روز جمعه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه امشب آلودگی هوا در تهران پیش‌بینی می‌شود که به تدریج از میزان آن کاسته خواهد شد گفت: در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش پراکنده و در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: روز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور شاهد ابرناکی و بارش پراکنده خواهیم بود.

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه در شمال غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه روز شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده انتظار خواهیم داشت یادآور شد: روز‌های یکشنبه و دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا پنجشنبه در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما ۸ تا ۱۲ درجه‌ای و روز جمعه کاهش دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه رخ خواهد داد.

او بیان کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما تا روز پنجشنبه امکان ذوب شدن برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب و  امتداد رشته کوه‌های البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان استان تهران فردا نیمه ابری است و در برخی ساعات افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای تهران ۲۳ درجه و کمترین آن ۱۴ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار