علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به اینکه خرمای سیستان و بلوچستان در سایر استانها و بستهبندی و گاهی به نام خرمای بم شناخته و گاهی به نام خرمای ایرانی به کشورهای دیگر ارسال میشود باید صنایع بستهبندی این خرما متناسب با ذوق و سلیقه مشتری در این استان ایجاد شود.
اوافزود: یکی از مهمترین چالشهای شرکتهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان تجاریسازی محصولات و ایجاد بازار مناسب برای آنها محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان دارای ظرفیتهای بالایی به لحاظ داشتن مرز مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق و مرز آبی دریای عمان بوده مزیت گستردهای برای بخش تولید ایجاد میکند.
او با بیان اینکه برای ورود به این بازار سودآور و صادرات برند مطلوب و رعایت الزامات خاص کشور هدف از بدیهیات است تصریح کرد: برندسازی برای ایجاد کانالهای مناسب فروش تولید محصولات فناورانه و بهصرفه و همچنین انتخاب هوشمندانه بازار هدف گام مهم و کلیدی در دستیابی به فروش بیشتر و بازارهای متنوع است.
راشکی بیان کرد: رویداد شتاب مجازی بستهبندی خرما وفرآوردهای محصولات نخیلات با تاکید بر ایدههای خلاقانه به منظور شکلگیری اولیه کسبوکارهای جدید و با گسترش فناوریهای مورد استفاده برای صاحبان سرمایه در شرکتهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان برنامهریزی شد.
او با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی برنامهریزیهای لازم برای برگزاری مجازی این رویداد در یک روز انجام شده افزود: در این رویداد دانشگاه جامع علمی کاربردی، پارک علم و فناوری، فن بازار منطقهای، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه بین المللی چابهار همکاری داشتند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محورهای این همایش فراوریها و صنایع غذایی وابسته، الگوهای جدید بستهبندی، برندسازی و تولید اپلیکیشن فروش و بازاریابی بوده گفت: در این میان چهار ایده با عنوان تولید الکل اتانول از خرما، بستهبندی سبز خرما، استفاده از فناوری نانو در بستهبندی و کنترل کیفی مرحله به مرحله محصول و بستهبندی درجه یک محصولات نخیلات مکران به عنوان ایده برتری رویداد انتخاب شدند.
انتهای پیام/ع