سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت و گوی عیدانه خود در خصوص حال و هوایش با شروع سال ۱۴۰۰ توضیحاتی را مطرح کرد.

فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مصاحبه‌ای عیدانه از حال و هوای خود با نو شدن سال جدید توضیحاتی را مطرح کرد.

زمان تحویل سال دوست دارید در کنار چه کسانی باشید و آرزویتان در آن لحظه چیست؟

دوست دارم کنار خانواده باشم و برای تمام مردم ایران آرزوی شادی و سلامتی می‌کنم.

بهترین سین هفت سین از نظر شما چیست؟

بهترین سین سبزه است چرا که من سرسبزی و در کل گل و گیاه را خیلی دوست دارم.

 در سال ۹۹ چه نمره‌ای به خودتان می‌دهید؟

با این که مسابقات تعطیل بود، اما من بیکار ننشستم و در زندگی شخصی اتفاقات خوبی برای من افتاد. سعی کردم بیشتر کتاب بخوانم و روی اطلاعاتم کار کنم.   از ۲۰ نمره، به خودم ۱۸ می‌دهم.

بهترین و بدترین اتفاق این سال برای شما چیست؟

امسال توانستم خانه بخرم و از مستاجری نجات پیدا کردم. در کل من اتفاقات را بد نمی‌دانم و قطعا در هر اتفاق بدی حکمتی است و در گذر زمان متوجه این موضوع خواهیم شد؛ بنابراین به هیچ چیز بد نگاه نمی‌کنم.

به نظرتان در چه زمینه‌هایی پیشرفت یا پسرفت داشته‌اید؟

‌می‌خواهم روی خودشناسی و خودسازی کار کنم. در همه زمینه‌ها شاید خیلی موفق نبودم، اما تمام تلاشم را کردم. هیچ پسرفتی در زندگی شخصی تجربه نکردم.

بهترین سریالی که تاکنون در ایام نوروز دیده‌ای چیست؟

خیلی اهل تماشای تلویزیون نیستم، اما در ایام عید به واسطه دید و بازدید‌ها  و یا حضور در مسابقات و اردوی تیم ملی،  پایتخت را تماشا کردم و واقعا این سریال را دوست داشتم.

یک تعریف از فصل بهار؟

رمز نو شدن را باید دانست. بهار با خود سرسبزی و آبادانی می‌آورد و اگر از آن درس بگیریم می‌توانیم فصل خوبی برای خود بسازیم.

مهمترین اتفاق ورزشی در سالی که گذشت؟

ورزش تعطیل بود و ۶ ماه هیچ مسابقه‌ای نداشتیم و گرفتن مجوز فعالیت هم سخت بود، اما از دید من مهم‌ترین اتفاق برگزاری لیگ تکواندو بود.

چه حسی درباره سال گاو دارید؟

همگی سمبل‌هایی هستند که از ایران باستان می‌آید و گاو سمبل کار و تلاش است و در سالی که المپیک را در پیش داریم باید بیشتر تلاش کنیم.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر جایی مهمانی بروید از آجیل خوردن صرف نظر می‌کنید؟

 فاصله گذاری اجتماعی در این وضعیت ضروری است و شرایط طوری است که برای حفظ سلامتی باید دید و بازدید را به حداقل برسانیم. ضمن این که ۷ فروردین ماه اردوی تیم ملی را در پیش داریم و بعید است که به مهمانی بروم.

روز سیزدهم نوروز را چگونه می‌گذرانید؟

مانند همه ایرانیان به دل طبیعت می‌زنیم، اما فکر می‌کنم با شرایط ویژه امسال و این که در اردو هستم، بعید است از خانه خارج شوم.

با توجه به لغو مسابقات مختلف به علت شیوع ویروس کرونا این موضوع در آماده سازی شما چقدر تاثیر گذاشت؟

شرایط کرونایی ما را عقب انداخت و ۲ جوان داشتیم (میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور) که امتیازات خود را بالا بردند و با کسب سهمیه المپیک قطار موفقیتشان روی ریل افتاد، اما کرونا ما را متوقف کرد. همه دنیا این شرایط را دارد و سعی کردیم روحیه بازیکنان را حفظ کنیم. اتفاق ناخواسته‌ای برای آرمین پیش آمد، اما تمام تلاشمان این است او را با وجود مصدومیت به المپیک توکیو برسانیم. امیدوارم با دعای خیر مردم و تلاش کادر فنی و پزشکی، آرمین مزد غیرت و زحماتش را بگیرد.

یک دروغ سیزده بگویید؟

پراید ۶ میلیون تومان شد.

نظرتان در مورد کلمه‌های زیر:

تکواندو: عشق

کرونا: بیماری منحوس

آرمین هادی پور: کوه غیرت و تعصب

گرند پری: مسیر هدف

المپیک توکیو: مقصد نهایی

مهرداد میناوند و علی انصاریان: ۲ عزیزی که هنوز رفتنشان را باور نمی‌کنم. خصوصا علی انصاریان با چهره‌ای بشاش که همیشه در خاطرم هست. روحشان شاد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار