مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به صدور هشدار زرد از سوی هواشناسی، از بارش باران و برف در روز‌های پایانی سال در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بنا بر هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، یک سامانه بارشی از صبح پنجشنبه بیست و هشتم تا صبح روز شنبه ۳۰ اسفند ماه در استان قزوین مستقر خواهد بود که با بارش برف و رخداد مه در ارتفاعات و بارش باران در سطح استان همراه است.

او افزود:پیش بینی می شود طی این دو روز، در برخی مناطق استان، باد شدید نیز جریان داشته باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان اینکه در پی فعالیت این سامانه، احتمال بروز لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای در ارتفاعات وآبگرفتگی معابر شهری و رودخانه‌ها وجود دارد تصریح کرد:  اخطاریه‌های لازم به دستگاه‌های متولی، برای لایروبی معابر، کانال‌ها و آبرو‌ها و همچنین لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از سقوط داربست ها، سازه‌های موقت و غرفه‌های اقماری توزیع میوه  به شهرداری‌ها ابلاغ شده است .

او به هم استانی‌ها توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری اجتناب  و در صورت لزوم از همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و سوخت کافی  اطمینان حاصل و از حضور در ارتفاعات، حاشیه رودخانه‌ها و گردش در طبیعت خودداری کنند.

وی افزود: همشهریان قزوینی همچنین برای محکم کردن سازه‌های سبک و موقت و پوشش گلخانه‌ها و داربست‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار