حناچی گفت: نگاه شهرداری به پروژه اتصال راه آهن به ایستگاه مترو درآمدزا بودن نیست.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین ورود ۲۸۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل و اتصال ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو از طریق گالری زیر سطح برای اولین بار گفت: منجمان می‌گویند قرن جدید از سال آینده نیست، ولی ما سال آینده را با ۱۴۰۰ شروع می‌کنیم و برنامه‌های برنامه تهران ۱۴۰۰ هم بر همین اساس پیگیری می‌شود.

او با اشاره به افتتاح میانگذر ایستگاه متروی راه آهن به ساختمان راه آهن گفت: از وزارت راه و شهرسازی تشکر می‌کنم که با همکاری میان بخشی امکان خدمات رسانی بهتر را فراهم کردند.

حناچی همچنین خطاب به نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: امسال شرایط سختی پشت سر می‌گذاریم. اما می‌توان با همکاری‌های بین بخشی، بخشی از مشکلات را حل کرد، از جمله می‌توان با اتصال شبکه ریلی سراسری به شبکه‌های ریلی شهری خدمات بهتری به مردم داد که همین مسئله در دستور کار شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن قرار دارد.

شهردار اظهار کرد: ما در این دوره دو پروژه اتصال راه آهن ریلی شهری به هشتگرد و پرند را در دستور کار داریم که می‌تواند در افزایش رضایت‌مندی مردم مناطق حاشیه‌ای و جنوبی تهران تاثیر داشته باشد و راندمان متروی تهران را نیز افزایش خواهد داد.

شهردار تهران با اشاره به پروژه ساخت شارباغ روی طبقه همسطح مسیر راه آهن تهران-تبریز گفت: این محور به طول حدود هشت کیلومتر بلندترین محور قلمروی عمومی شهری است که امیدوارم برای ساخت آن تا اواخر اردیبهشت به نتایج قابل قبولی برسیم. این مکان قبلا محلی بود که به واسطه تردد قطار‌ها مردم محل آزار می‌دیدند و با ساخت یک فضای تفریحی و گردشگری در بهبود شرایط زندگی مردم آن محلات تاثیر زیادی خواهد داشت.

او با بیان اینکه شهرداری تهران در ساخت این پروژه نگاه درآمدزایی نداشته است، افزود: البته در حاشیه این پروژه یک ریل رفت و برگشتی هم برای اتصال مناطق ۱۸ و ۱۷ وجود دارد که امیدوارم با همکاری شرکت راه آهن بتوانیم آن را به ظرفیت حمل و نقل اضافه کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در همه شهر‌ها عبور خطوط راه آهن از مناطق مسکونی است که امیدوارم با همکاری با شرکت راه آهن و وزارت راه بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که استاندارد‌ها و ضوابط لازم برای مناطق مسکونی در این نقاط از شهر فراهم شود و مشکلات ناشی از عبور این خطوط ریلی به حداقل برسد.

او به ساخت واگن قطار در داخل اشاره کرد و گفت: هم در ساخت واگن شهری و هم واگن‌های بین شهری اتفاقی که افتاده است مصداق بارز جهش تولید است و با توجه به شرایط تحریمی این یک تصمیم استراتژیک بود که خوشبختانه گرفته شده و شاهد ساخت واگن‌های ساخت داخل هستیم.

حناچی به ظریفت‌های میراث فرهنگی راه آهن ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های راه آهن جمهوری اسلامی در حوزه میراث فرهنگی بی بدیل است. وقتی من در وزارت راه بودم تلاش‌هایی برای ثبت جهانی برخی مسیر‌های راه آهن به عنوان یکی از زیباترین و طولانی‌ترین خطوط آهن جهان در دستور کار بود یا برخی ایستگاه‌های راه آهن ارزش‌های معماری بالایی دارند و امیدوارم در این زمینه اقدامات خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار