مدیر پروژه حفاری در میدان نفتی سیاهمکان در ملی حفاری از آغاز چرخش مته دستگاه حفاری سنگین ۹۳ فتح شرکت ملی حفاری بر روی چاه شماره - ۶ خبر داد.

سید مجید موسوی مدیر پروژه حفاری در میدان نفتی سیاهمکان در ملی حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شرکت ملی حفاری در قالب قرارداد همکاری با شرکت گسترش انرژی پاسارگاد (شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی) به عنوان مجری طرح توسعه میدان، ۴ حلقه چاه در این میدان که در حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران حفاری می‌کند که حفر نخستین حلقه آن از امروز آغاز شد.

او با بیان اینکه دستگاه حفاری ۹۳ فتح در ردیف دستگاه‌های روز آمد ملی حفاری تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۳ شرکت است، افزود: با توان ۲ هزار اسب بخار، مجهز به سامانه گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، ۵ دستگاه ژنراتور برق و ۳ دستگاه پمپ سیال در حفاری چاه‌های توسعه‌ای و اکتشافی به کارگیری می‌شود.

موسوی با بیان اینکه حفاری چاه‌ها در میدان سیاهمکان در لایه بنگستان و تا عمق بیش از ۵ هزار متر صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: به منظور شتاب بخشیدن در اجرای این پروژه، آماده سازی دومین دستگاه حفاری برای انتقال به این منطقه در دست اقدام است.

موسوی گفت: در ارتباط با این پروژه هم افزایی و همکاری مطلوبی با شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی وجود دارد و همه مساعی براین است تا پروژه دو بخش سطحی الارضی و تحت الارضی در زمان تعیین شده به اتمام برسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.