دبیر علمی کنگره سلامت مردان گفت: طبق آخرین آمارهای تخمینی وزارت بهداشت تا ۱۰ سال آینده جمعیت سالمندی کشور حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد رشد خواهد داشت.

محمد حسین حیدری دبیر علمی کنگره سلامت مردان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جمعیت سالمندی کشور تا ۱۰ سال آینده در کشور بیان کرد: متاسفانه به دلیل کاهش میزان ولادت در کشور طی چند سال آینده با رشد سالمندی در کشور رو به رو خواهیم بود.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت سالمندی کشور را هم بانوان تشکیل می دهند زیرا آقایان نسبت به بیماری هایی که با آنها رو به رو می شوند سهل انگاری داشته و همین امر میزان فوت را در آنها افزایش می دهد .

حیدری در ادامه درباره بیماری‌هایی که باعث مرگ آقایان می شود خبرداد و اظهار کرد: بیماری‌های سرطان، پروستات، بیماری های قلبی، حوادث و تروماهایی که ناشی از حوادث جاده ای و درون شهری است از جمله مواردی است که باعث مصدومیت یا فوت آقایان می‌شود.

دبیر علمی کنگره سلامت مردان بیان کرد: در شرایط کنونی در کشور ۹ درصد از افراد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که این آمار تا چندسال آینده به شدت با افزایش چندین برابری رو به رو خواهد بود، همچنین طبق آخرین آمارهای تخمینی وزارت بهداشت،  پیش بینی می شود تا ۱۰ سال آینده میزان جمعیت سالمندی کشور حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
به قول قدیمیا پیر شی الهی.
آخرین اخبار