معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : هوای شهر کرمانشاه، پاوه و سه شهرستان غربی قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب اکنون برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوای این شهرستان‌ها در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

او گفت : در ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفی هوای قصرشیرین از ۹ صبح دیروز تا ۹ صبح امروز جمعه ۱۲۰میکروگرم بر مترمکعب، کرمانشاه ۱۵۴، کنگاور ۱۴۵ و پاوه ۱۱۴ میکروگرم مترمکعب به ثبت رسیده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: این وضعیت برای بیماران قلبی، ریوی، کودکان و مادران باردار مناسب نیست و باید از منزل خارج نشوند.

ولی زاده افزود: هم اکنون وضعیت هوا و شاخص هوا در شهرستان‌های غربی کرمانشاه یک مقدار بهتر شده، اما در کنگاور و کرمانشاه ریزگرد‌ها بیشتر شده است.

او گفت: این توده گرد و غبار از کشور عراق وارد شده که پس از عبور از شهرستان‌های گیلانغرب، قصر شیرین و سرپل ذهاب اکنون آسمان کرمانشاه و شهرستان‌های شرقی استان را آلوده کرده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.