حاشیه سد مهاباد پاکسازی شد

مسئول انجمن کوهنوردی مهاباد گفت: علاقه‌مندان به محیط زیست حاشیه سد مهاباد را پاکسازی کردند.

محمدامین شیخ‌مندی مسئول انجمن کوهنوردی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز ۴۰ نفر از عوامل شهرداری مهاباد با همکاری دوستداران محیط زیست این شهرستان حاشیه سد مهاباد از مسیر "تاقه‌دار" تا روستای "داش‌تیمور" را از زباله و پسماند پاکسازی کردند.

شیخ مندی افزود: در این اقدام نمادین دوست‌داران محیط توانستند ۲ کامیون انواع زباله و پسماند را جمع‌آوری کنند.

او اذعان کرد: در مراکز تفریحی و گردشگری از جمله حاشیه سد، متاسفانه شاهد سیل زباله و مواد زاید از سوی شهروندان بخصوص در محدوده میدان تیر بودیم که چهره زیبای طبیعت بکر منطقه را مخدوش کرده بود.

او گفت: خدمات شهری شهرداری ماهانه یک تا دو مرتبه حاشیه سد مهاباد را به صورت کامل از زباله ها، مواد اضافی و پلاستیک پاکسازی می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حاشیه سد مهاباد چندین سطل زباله بتنی نیز تعبیه شده است، از مردم و گردشگران خواست تا از آلوده‌کردن محیط زیست با پسماند‌ها خودداری کرده و قبل از طبیعت‌گردی اقدام به تهیه کیسه زباله کنند.

دریاچه سد مهاباد از مهمترین مکان‌های گردشگری این شهرستان است که در فاصله یک کیلومتری این شهر واقع شده و همه‌روزه و به ویژه در روز‌های تعطیل پذیرای شمار زیادی از شهروندان و گردشگران است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.