سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه موضع آمریکا در قبال یمن تغییری نکرده اعلام کرد که واشنگتن طرح جدیدی برای حل بحران ارائه نکرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که موضع آمریکا در قبال یمن در مقایسه با دوران ترامپ تغییری نداشته و واشنگتن طرح جدیدی برای حل بحران ارائه نکرده است.

او گفت: آمریکا از طریق عمان طرحی قدیمی و نه جدید برای حل بحران به ما ارائه داد که همان طرح اعلان مشترک است که سازمان ملل قبلا ارائه کرده بود.

عبدالسلام افزود: ما درخواست کردیم قبل از دستیابی به طرح تدریجی برای برقراری آتش بس، بندر الحدیده و فرودگاه صنعا بازگشایی شوند.

او تاکید کرد: منتظر دریافت پاسخ آمریکا به طرح خود از طریق میانجی عمانی هستیم. هر زمان مسائل انسانی از مسائل نظامی و سیاسی تفکیک شود برای مذاکره آمادگی داریم.

سخنگوی انصارالله با بیان اینکه دیدار مستقیم با آمریکایی‌ها نداشته افزود: مخالفتی برای دیدار با آمریکایی‌ها نداریم.

او اعلام کرد: در اخراج نیرو‌های بیگانه از یمن پیشرفت‌هایی حاصل شده و تحرکات بین المللی علیه درگیری‌های مأرب نیز به همین علت است.

محمد عبدالسلام تاکید کرد: عربستان ماه گذشته یک هزار حمله هوایی علیه ما انجام داد که ۹۰ درصد آن در مأرب بود. اگر عربستان حملات هوایی خود را متوقف کند ما نیز حملات موشکی و پهپادی به این کشور را متوقف می‌کنیم. عربستان می‌خواهد با جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به یمن این کشور را خفه کند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر مدعی پایان دادن به جنگ یمن به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی دولت بایدن شده بود.

ادعای وزارت خارجه آمریکا در خصوص پایان دادن به جنگ یمن در حالی عنوان می‌شود که ائتلاف متجاوز سعودی در سال ۲۰۱۵ با چراغ سبز آمریکا و دیگر کشور‌های غربی و نیز بهره مندی از حمایت اطلاعاتی و نظامی آن‌ها مداخله نظامی در یمن را آغاز کرد. بنا به تائید نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل جنگ یمن بزرگترین بحران انسانی را در دنیا رقم زده است.

اخیرا دیوید بیزلی، رئیس اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد جنگ یمن پیامد‌های بسیار تکان دهنده‌ای به همراه دارد. اگر مداخله فوری درباره یمن صورت نپذیرد، امسال (تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی) حدود چهارصد هزار کودک در یمن جان خود را از دست خواهند داد. این به معنای آن است که تقریبا هر هفتاد و پنج ثانیه، یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد. به بیان دیگر، تقریبا هر یک دقیقه، یک کودک در یمن به علت گرسنگی جان می‌دهد. این وضعیت شبیه جهنم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار