نماینده مردم اهواز گفت: بیشتر برنامه ریزی‌های مجلس یازدهم بر اساس حل مشکلات مزمن اقتصادی کشور است.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد ۹ ماهه مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در شرایط حساسی که اقتصاد کشور به دلیل سوء مدیریت‌های دولت و عدم نگاه به درون وجود داشت، شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشت مردم و اقتصاد کشور در اولویت کاری مجلس یازدهم قرار دارد، ادامه داد: بیشتر برنامه ریزی‌های مجلس یازدهم بر اساس حل مشکلات مزمن اقتصادی کشور است ، اگرچه این مشکلات ممکن است در یک دوره‌های کوتاه مدت حل نشود؛ اما مجلس یازدهم ورود جدی و این موضوعات داشت.

نماینده اهواز با بیان اینکه در نهایت مجلس ریل گذار و تصمیم گیر است و دولت‌ها اجرا کننده هستند، تصریح کرد: نمایندگان تلاش دارند تا حقوق مردم احقاق شود و از مشکلات اقتصادی آن‌ها کاسته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بعد نظارتی مجلس و عملکرد ۹ ماهه پارلمان یازدهم گفت: در شرایط فعلی کشور که مشکلات اقتصادی وجود دارد و ضعف‌هایی در اجرا داریم بعد نظارتی مجلس از بعد قانونگذاری آن مهم‌تر است که در همین راستا در مجلس یازدهم از ابزار‌هایی همچون تحقیق و تفحص، تذکر و نطق استفاده شد، حتی در انتخاب وزیر صمت نیز با وسواس خاصی انتخاب صورت گرفت.

یوسفی با اشاره به قوانین کلیدی که در مجلس یازدهم در نه ماه گذشته به تصویب رسیده است، گفت: طرح جهش تولید مسکن، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تامین اقلام اساسی و کمک هزینه معیشتی و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و همچنین مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی و لوکس از جمله طرح‌هایی بود که در مجلس یازدهم تدوین و برخی از آن‌ها نیزتصویب و در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
تو وعدهاتون که چیز دیگه نشون دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
والله بخدا ما که جز شعار و سخنرانی تو اینجا و اونجا چیزیی از این مجلس ندیدم، بعید میدونم ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۲۱:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
نزدیک یک سال شده مجلس تشکیل شده روغن 5 کلیلویی 130 هزار شده سال چهارم چند است .
آخرین اخبار