مدیر مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: کودک شیرخوار در این شهرستان به کرونا مبتلا شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  افروشته مدیر مرکز بهداشت کهگیلویه در نشست ستاد مقابله با کرونای این شهرستان با اشاره به سرایت بیماری کرونا به افراد کم سن سال گفت: سن ابتلا به کرونا از شیرخواره تا سالمند را شامل می‌شود به طوری که یک نوزاد در لیست موارد جدید مثبت کرونایی وجود دارد.

لطف‌الله افروشته افزود: آمار مبتلایان روز گذشته رکورد بی‌سابقه بود و ۷۰نفر مثبت قطعی گزارش شد این در حالی است که از اسفند سال گذشته چنین آماری در یک روز وجود نداشت.

اوادامه داد: با رهگیری انجام شده مشخص شد ۵۵نفر از مبتلایان طی ۱۶روز اخیر از سه مراسم عزاداری درگیر ویروس شده بودند.
افروشته با بیان اینکه بی‌توجهی نسبت به مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا عامل بالا رفتن آمار شده است، افزود: در روستا‌ها نسبت به دستورالعمل‌ها کمتر توجه می‌شود.

فروشته با یادآوری بخشی از مصوبه‌های نشست قبلی کرونا گفت: با وجود محدودیت‌های برگزاری مراسم تشییع، اما همچنان استفاده از نوازنده و شرکت گسترده در مراسم رواج دارد.

معاون بهداشت شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه افزود: از ابتدای شیوع کرونا شیوه برگزاری مراسم‌های عزاداری مورد انتقاد بوده و کنترل نشد.

او ادامه داد: مصوب شده بود که هیچ مراسم تشییع و تدفینی در عصر برگزار نشود، اما در روستا‌ها با بی تفاوتی نسبت به این مصوبه متاسفانه عصر صورت می‌گیرد.

افروشته همچنین با اشاره به مصوبه تعطیلی آرامستان‌ها افزود: در هیچ روستایی این مصوبه اجرایی نشد.
او گفت: شهرداران و دهیاران اجازه ترخیص میت بدون مجوز کتبی شبکه بهداشت را ندهند.

او با اشاره به اینکه میزان درگیری این ویروس از نوع قبلی به لحاظ سنی کرونای معمولی بیشتر است، از مردم خواست که از 2 ماسک استفاده کنند و تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.