طبق رنگ بندی کرونا استان خراسان جنوبی وضعیت خوبی دارد، اما با رعایت نکردن‌ها و بی احتیاطی‌های ی آخرسال ممکن است سال ۱۴۰۰ موج جدیدی از کرونا را تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیرستاد دانشگاهی و پیشگیری کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: تا امروز ۲۶ مورد مبتلا کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده است که این آمار به صورت لحظه‌ای و آنلاین ثبت می‌شود.

او افزود: بر اساس آمار ارسال شده، ستاد کرونای کشور ،  رنگ بندی استان‌ها و شهرستان را اعلام می‌کند که در حال حاضر خراسان جنوبی در وضعیت قرمز قرار ندارد ، اما از مردم می‌خواهیم با توجه به روز‌های آخر سال بیشترین تلاش خود را در رعایت‌های ضوابط بهداشتی انجام دهند.

شریف زاده درمورد کرونای انگلیسی هشدار داد و گفت: در این مورد تعداد مبتلایان اهمیت کمتری نسبت به همه گیری این ویروس در یک شهر یا استان دارد، به همین دلیل با توجه به درگیر شدن شهر‌های بیرجند، قاین، طبس و فردوس می‌توان گفت این ویروس در استان گردش پیدا کرده است و این وضعیت رعایت‌های بالای مردم به خصوص در روز‌های پایان سال را می‌طلبد.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونای خرسان جنوبی از مردم خواست در روز‌های پایان سال از تجمع در آرامستان خودداری کنند و گفت: با توجه به واکسیناسیون ۷۰ درصدی مردم در سال ۱۴۰۰، پیش بینی می‌شود برای عید سال آینده دغدغه‌ای درباره‌ی همه گیری ویروس کرون نداشته باشیم.

او در ادامه گفت: مردم از تردد‌های غیر ضرور و دوره همی‌ها اجتناب کنند تا سال جدید، سال کم تنشی در بابت مبتلایان و بستری شدگان کرونایی داشته باشیم.

شریف زاده در پایان گفت: رعایت نکردن‌های آخرسالی و ایام عید، نتیجه اش را در نیمه‌ی دوم فروردین نشان خواهد داد بنابراین درخواست می‌شود نهایت رعایت انجام شود تا این ویروس به خصوص نوع انگلیسی آن در استان گسترش زیادی پیدا نکند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.